Az is elhangzott a tájékoztatón, hogy a kormánynak már csak néhány hónapja van arra, hogy döntést hozzon a rendezéssel összefüggő intézkedésekről, mivel február 28. a végső határidő.
Három év múlva jöhet a hazai MotoGP
- A stratégiát tartalmazó dokumentum szerint a legfontosabb beavatkozási területek a Hungaroring és a hazai sportinfrastruktúra fejlesztése, az újabb nemzetközi sportrendezvények hazai megrendezése lehetőségének feltérképezése, közlekedésbiztonsági akcióterv kidolgozása, valamint a versenymérnök-képzés fejlesztése - emelte ki Palkovics László Információs és Technológiai miniszter.
Úgy tudjuk, hogy várhatóan ebben a hónapban, legkésőbb decemberben dönt a kormány a magyar autó- és motorsport fejlesztési irányvonaláról. Bízunk benne, hogy nemcsak a sportágak eredményességéről vagy egy ilyen futam turizmusra gyakorolt hatásáról lesz majd szó, hanem végre a hazai motorosokat érintő kérdések és problémák is napirendre kerülnek, mint az első forgalombahelyezés előtti műszaki vizsgáztatással kapcsolatos anomáliák vagy a szmogriadóra vonatkozó rendelkezések ésszerűsítése. Erre látunk most némi esélyt, legalábbis Kósa Lajos, az Országgyűlés Honvédelmi és Rendészeti Bizottsága elnökének szavai alapján, aki így fogalmazott: „A kétkerekű járműveket érintő közlekedésbiztonsági intézkedésekkel foglalkoznunk kell, mert Magyarországon jelenleg 200 ezer aktív, a járművét szezonban heti rendszerességgel használó motoros van, további 100 ezer ritkábban motorozik, viszont a regisztrált motorkerékpárok száma az országban több mint egymillió”.
A sajtótájékoztatón jelen volt Talmácsi Gábor, aki üdvözölte a kormányzat célkitűzéseit, és megjegyezte: „Fontosnak tartom, hogy legyen az országnak autó- és motorsport-stratégiája. A jövő tehetségeinek felfedezése és kinevelése ugyanis a kormány támogatása nélkül nem biztosítható. A MotoGP család örökös tagjaként óriási lehetőséget jelent a hazai rendezésű futam.”