A Harley-Davidson tegnap közzétette idei eredményeit, melyből kiderült, hogy az USA-ban továbbra is folytatódik a recesszió - hét-nyolcezer darabbal kevesebb motort adtak el júliusig, mint 2017 azonos időszakában. Ugyanakkor az európai térségben sikerült fejlődni a társaságnak, fél év alatt 28 706 gép talált gazdára, ami majdnem ötszázalékos növekedést jelent.
Persze így sem lehet okuk panaszra, hiszen fél év alatt csaknem 130 ezer motort adtak el, amivel olyan nagy hírű vállalatokat előztek be, mint például a Ducati vagy éppen KTM. Hosszú távú terveik alapján úgy tűnik, új célközönséget szeretnének megszólítani, legalább is ez derült ki a vezérigazgató, Matt Levatich szavaiból. - Szeretnénk megnyerni az új generáció tagjait, ezért a cég hosszú távú stratégiáját a fiatalabb rajongóknak szánt gépekre építjük. Átfogó fejlesztésünk eredményeként 2018 és 2028 között száz új modellt leplezünk le, közöttük a vállalat első tisztán elektromos hajtású motorkerékpárját, a LiveWire-t, mely legkésőbb 2019-ben elérhető lesz - foglalta össze a terveket Levatich. Persze előbb még arra kell megoldást találniuk, hogy sikeresen kiszervezzék a gyártást, hogy ezzel mentesüljenek az idén nyáron bevezetett, európai védővámok alól. Úgy tűnik, az első lépést már meg is tették, ugyanis a Berlin ipari fejlesztéseit koordináló Partner für Wirtschaft und Technologie GmbH máris felvette a kapcsolatot a milwaukee-i vezetőkkel, hogy meggyőzze a németországi termelés előnyeiről, szóval nem kizárt, hogy hamarosan újabb nagynevű motorgyár ver tanyát Európában.