2010. március 23. Hírszerkesztő
Tartalmasan telt az elmúlt hónap: befejeződtek a téli/tavaszi tesztek, a csapatok leadták nevezésüket és véglegesítették versenyzőik nevét. Visszatért az MZ, Rossit lenyomták az utolsó éles teszten, új csillagok és régi veteránok iratkoztak fel a dobogóra esélyes nevek közé.
Kezdjük talán a számunkra legfontosabb hírrel: a Moto2 nevezési lista legelején, 2-es rajtszámmal szerepel Talmácsi Gábor és a Fimmco Speed Up csapat motorja. Másik versenyzőnk, Sebestyén Peti még nincs jelen a hivatalos felsorolásban, de csak a LeMans–i futamig kell várnunk, ugyanis ekkor tölti be a nevezéshez szükséges minimum életkort.
Szintén a Moto2 meglepetése a visszatérő MZ Racing. A legendás motort Anthony West fogja vezetni (annak idején SSP és 250cc futamgyőzelmeivel hívta fel magára a figyelmet), kíváncsian várjuk hogy a teszteken középmezőnyben végző ausztrál miként szerepel a versenyeken.
Antonio Banderas csapata egy amerikai versenyzővel lesz jelen az új kategóriában (Kenny Noyes), míg az utolsó pillanatban bejelentett Bimota, a thaiföldi Ratthapark Wilairot és az újonc spanyol, Bernat Martinez leigazolásával indul harcba a pontokért.

Moto2 gépek és a tervező, Eskil Suter
Eközben a királykategóriában befejeződtek a tesztelések (a moto2-esek még Jerezben gyakorolhatnak) és meglepő módon Casey Stoner diadalmaskodott az utolsó napon. Igaz, az eddig ’mindentvivő’ Rossit csupán öt századdal tudta megelőzni az ausztrál, de szereplésével egyértelműen jelezte: vele idén is számolni kell.
A másik meglepetés Ben Spies kiegyensúlyozottan jó szereplése. Folyamatosan 5-6 tizedre motorozik az elejétől, ezzel gyakorlatilag minden futamon dobogó-esélyes lehet.
A 2010-ben debütáló FbCorse csapat egy háromhengeres erőforrással, és a sportág nagy öregjével, Garry ’the slide king’ McCoy-al mutatkozott be a 800-asok között. Mivel időeredményeik egyelőre messze elmaradnak a jelenlegi MotoGp szinttől, a Dorna egy ún. ’verseny-szimulációt’ írt elő a csapat számára. Ha ezen megfelelően teljesítenek, akkor megkapják a rajtengedélyt a nemzetközi szövetségtől.
De az új csapatok mellett új színeket is meg kell szoknunk, a Pramac Ducati tűzpiros motorjai halvány zöldbe öltöztek a téli pihenő alatt, a névadó szponzor a Green Energy.
A Suzuki új építésű motorja beváltotta a hozzá fűzött reményeket (5. és 12. hely, Capirossi és Bautista révén), a többi újonc pedig a mezőny hátsó harmadában barátkozik az új technikával. Egyedül Marco Melandri, és munkaadója a Fausto Gresini elégedetlen a tesztek végeztével. Motorjuk képtelen tartani a lépést a többiekkel, körönként 2-3 másodperces hátrányban vannak az elejétől.
Egy új kategória, tucatnyi új versenyző és legalább ennyi ismeretlen csapat. Még három hét – és Katarban felgyulladnak a zöld lámpák.
Kapcsolódó anyagok:
Talmácsi bemutatkozott a Moto2-ben