Múlt hétvégén mutatták be a nyolchengeres, kínai cirkáló szériaérett változatát, mely Souo S2000 GL néven fut, és a GWM (Great Wall Motors) terméke. Hogy mennyire Gold Wing-koppintás, arra remek példa, hogy ez is hasonló motorkonstrukció, mint a Hondáé, csak hat helyett nyolc hengerrel, és aligha véletlen, hogy a Great Wall újdonsága is duplakuplungos automatikus váltót kapott, akárcsak a japán ikon.

great-wall-gwm-souo-s2000
Elektromosan állítható légterelő, 12,3 col képátlójú, érintőképernyős műszeregység, ütközésre figyelmeztető rendszer, ülésfűtés, nyolchangszórós audiorendszer és 118 literes csomagtér teszi teljessé a Souo felszereltségét

Hivatalosan is bemutatták a nyolchengeres Gold Wing-másolatot

Az első felfüggesztés is Honda-koppintás, hasonló Hossack-futómű, mint a Gold Wingé, ráadásul elektronikusan állítható a rugó-előfeszítés és a csillapítás is.

great-wall-gwm-souo-s2000

Az IMU-vezérlésű kanyar-ABS és a Brembo fékrendszer arra utal, hogy az európai piacot is megcélozhatják vele, míg az elképesztően gazdag alapfelszereltség annak a jele, hogy egyértelműen a prémiumkategóriás túramotorok mezőnyébe pozícionálják az újdonságot.

great-wall-gwm-souo-s2000
Minden értelemben sokkoló a Souo megjelenése...

Ezek után szinte magától értetődik, hogy ebben is van tolatófokozat, mint oly sok cirkálóban, csak hogy a Souo tényleg teljes értékű ellenfél legyen az európai és a japán kihívóknak. S ha már a hasonlóságoknál tartunk: még az is belefért a kínai marketingeseknek, hogy GL típusnévvel védessék le a modellt, akárcsak a Honda kereken 50 évvel ezelőtt az első Gold Winget, a GL 1000-et.