Ha valaki azt gondolja, hogy ezek csak pirosba öltöztetett KTM-ek, hát igaza van - tulajdonképpen spanyol színekbe csomagolták a jól ismert egyhengereseket. A világbajnokságon induló MC 250F és MC 450F azért nagy szó, mert ez új terület a triálsportban oly elismert Gas Gasnak, ráadásul rögtön két géposztályban, az MX-ben és az MX2-ben is rajthoz áll az alakulat, már ha lesznek idén világbajnoki futamok.

gasgas-ktm-mc250-25227
Nem sok részletet árultak el a motorok bemutatóján, de az kiderült, hogy mindkettő száz kiló alatti tömeggel mérlegel, tankjuk egyaránt hét liter üzemanyagot nyel el, viszont fontos különbség, hogy a 450-esben négyfokozatú váltó kapott helyet, ellentétben a 250-es ötös egységével

Ez egyben kiváló reklámfogás is, hiszen szakasztott így néznek majd ki a 2021-es, megvásárolható Gas Gas krosszmotorok is, leszámítva persze a gyári csapatnak fenntartott, és egyébként is megfizethetetlen alkatrészeket. A bemutatón kiemelték, hogy ez fontos mérföldkő a Gas Gas életében, elvégre az enduró-, a tereprali- és a triálszakág után egy újabb fontos versenysorozatban veti meg a lábát a vállalat.

gasgas-ktm-mc250-25222
Coldenhoff mellett Ivo Monticelli, Jeremy Sydow és Simon Langenfelder képviseli majd a csapatot a vb-n

Nem akármilyen pilótát igazoltak le az új kihíváshoz: a tavaly 535 pontjával világbajnoki dobogós helyet szerző Glenn Coldenhoff terelgeti majd a 450-est, aki ráadásul felívelő formában van, hiszen 2017-ben egy összesített 10. hellyel mutatkozott be, egy évvel később hetedik lett, tavaly év végén pedig elcsípte a harmadik helyet. Érdekesség, hogy mennyit változhat egy év alatt az MX világa: Coldenhoff 2018-ban 534 ponttal lett hetedik, míg tavaly az 535 pontja elegendőnek bizonyult a dobogós helyezéshez.

gasgas-ktm-mc250-25213
Finom, szépen kidolgozott részletek az új Gas Gason

Érdemes közelebbről megnézni a szénszállal és titánnal borított gépeket - galériánkban sok-sok érdekes képet láthattok az újdonságokról.