Egy kézen megszámolható, hány olyan rendszámos, új motort találunk a piacon, mely 150 kiló alatti tömeggel mérlegel és hatszáz köbcentinél nagyobb erőforrás dohog a vázában.

Még idén piacra dobják az új, 700-as GasGas modelleket

Nos, a GasGas most bemutatott két modellje ezt a tábort erősíti, ugyanis az ES és SM 700 pár kiló híján másfélmázsás száraztömeggel büszkélkedhet, amit többek között olyan elmés megoldásokkal értek el a mérnökök, mint például a poliamid alapú, műanyag segédváz (!) vagy a pillekönnyű, öntött alumínium lengővilla.

gasgas-700-bemutato
GasGas ES 700

A csekély tömeghez 75 lóerős teljesítmény társul, vagyis a tömeg/teljesítmény arány szinte egyedülálló, míg a könnyűfém és műanyag alkatrészeknek köszönhetően a gépek súlypontja rendkívül alacsonyra került, így a kezelhetőség is átlagon felüli. 

gasgas-700-bemutato
GasGas SM 700

Hogy a pilóta könnyebben megbirkózzon a villámgyors vasakkal, többek között Bosch 9.1 MP típusú, kikapcsolható kanyar-ABS segíti a biztonságos fékezést. Nem meglepetés az sem, hogy a KTM-hez tartozó márkánál alapáras a kifinomult WP XPLOR felfüggesztés, akárcsak a hidraulikus működtetésű nyomatékhatárolós tengelykapcsoló (APTC-csúszókuplung).

gasgas-700-bemutato
Mindkét újdonság a KTM népszerű, 75 lovas egyhengeresére épül, melynek legnagyobb forgatónyomatéka 73,5 Nm

Az sajnos nem derült ki a friss sajtóközleményből, hogy mikor és milyen áron kerülnek a boltokba az első 700-as GasGas-ok, de az bizonyos, hogy idén megkezdődik a forgalmazásuk, leszámítva Észak-Amerikát, ahol várhatóan 2023-ban jelennek meg a modellek.