Miután Fred beleegyezett, hogy együttműködjön a Yamahával, úgy döntött, hogy honfitársától és közeli barátjától, Bernard Ansiau-tól szerez ihletet, aki szintén nem ismeretlen a motorosok között - Bernard a MotoGP ikonjának, Valentino Rossinak a versenyszerelője. A páros úgy döntött, hogy a zerény Yamaha SR400-at veszik alapul, és életre keltik benne az 1970-es évek versenyszellemét, felidézve a Yamaha TZ modellek formáit.
- Véleményem szerint nem lehet olyan egyedi gépet építeni, amely elevenebben tudná felidézni a versenytörténelmünket, mint ez a motor. Igazán gyönyörű, így minél tovább és minél közelebbről nézed, annál több érdekes részletet találsz rajta. Az SR400 modellről nem feltétlenül a MotoGP versenyzés jut az ember eszébe, ez mégis olyan eredeti és autentikus, amilyen csak lehet, egy igazi Yard Built különlegesség! - mondta róla Cristian Barelli, a Yamaha Motor Europe marketing-koordinátora.
Ahogy az el is várható egy olyan motortól, amelyet a MotoGP versenyzés fénykora ihletett, a kis SR400 erőforrása komoly változásokon ment keresztül, amelyek közül a legészrevehetőbb a kiváló Aisin 300 kompresszor egyedi túlnyomásos gáztérrel. Az egyedi, rozsdamentes acél kipufogórendszert az üzemanyag-befecskendező rendszer helyett egy S&S 48 mm-es karburátor egészíti ki. A gyönyörűen polírozott első villákat alacsonyabbra engedték és Fox hátsó lengéscsillapítókkal kombinálták őket. Az SR400 kerekein Dunlop K81-es abroncsok feszülnek.
Az SR400 eredeti üzemanyagtartálya megmaradt, de átdolgozták, hogy keskenyebb és hosszabb legyen, illetve egy egyedi hátsó rész került rá, amely elrejti az elektromos alkatrészeket. Az egyedi SR-re rákerült minden motoros neve, akikkel Bernard versenykarrierje során együtt dolgozott, mint Wayne Rainey, Kenny Roberts, Randy Mamola és Norick Abe, sőt az éles szeműek - a hátsó ülés alatt - egy apró, könnyed kis utalást is kiszúrhatnak, amely magáról a Doktorról emlékezik meg!