Kezdetben öt, majd hamarosan újabb 26 négykerekűt szerelnek fel a hatóságok első és hátsó kamerával, illetve sebességmérővel, s bízzák meg a kocsik tulajdonosait, hogy gyorshajtókra vadásszanak. Úgy tervezik, hogy az idei tesztüzem után másfél éven belül csaknem négyszáz fősre bővítenék a flottát.
Természetesen a kiszervezett sebességmérés nem jutalékalapú, vagyis a programhoz csatlakozó magánemberek és cégek bérezése nem függ a begyűjtött bírságok mértékétől. A sofőrök - a taxisokhoz hasonlóan - fix kilométerpénzt és munkabért kapnak, cserébe viszont szigorú szabályok betartására kötelezik őket. Ha nem az előírt helyen mérnek vagy a hatóságok által kértnél tovább maradnak a helyszínen, akkor súlyos bírságra számíthatnak. Az akció szoros összefüggésben van azzal, hogy idén nyártól Franciaország közútjain egységesen 80 km/órára csökkentették a maximális sebességet, hogy ezzel is a fizetős autópályák használatára sarkallják a sofőröket. Nem ez az első alkalom, hogy a francia kormány sajátos intézkedésekkel próbálja csökkenteni a balesetek számát - ahogy arról korábban már beszámoltunk, azért is közel száz eurós büntetést kapnak a motorosok, ha nem szabványos, E-jelzéssel ellátott kesztyűt viselnek.