Hiába komfortos egy új vagy fiatal motor, ahogy gyűlnek a kilométerek és telnek az évek, úgy üli ki a vezető és utasa a nyerget, ami ettől egyre kényelmetlenebbé válik. Az ülésgyártók elmondása szerint a pilóták viszonylag kis hányada jut el odaáig, hogy tegyen ellene, és ennek egyik oka, hogy a valóban minőségi, zselés nyereg, ami kifejezetten a tulajdonos testalkatára, igényeire készül, általában jóval százezer forint feletti összegbe kerül. Ha Te is elégedetlen vagy a motorod nyergével, de nem akarsz ennyit költeni, akkor az állítható keménységű üléspárna lehet a megoldás.
Felfújható üléspárna a Jiosungtól
Számtalan előnye van a univerzális, felfújható párnának, többek között, hogy mindössze egy tank benzin árába kerül, a felszerelése pedig szó szerint percek alatt megvan. További fontos szempont, hogy ezt használhatod olyan endurón, amivel egyaránt jársz aszfalton és terepen, így a hétköznapokban kényelmesebb lesz a gép, míg hétvégén, ha kilátogatsz valamelyik erdei ösvényre vagy endurópályára, egyszerűen csak leveszed róla a párnát.
Szintén mellette szól, hogy állítható a keménysége, ami egyáltalán nem alapvető az ilyen termékeknél, szóval ha menet közben jössz rá, hogy túl keményre vagy puhára fújtad, meg sem kell állnod – a nagyméretű, jól kitapintható pumpa és szelep segítségével fél perc alatt felfújhatod vagy leengedheted. Mivel ez a konkrét példány hazai forgalmazótól származik, várnom sem kellett rá: a megrendelés másnapján már jött is az üzenet, hogy hamarosan érkezik a futár, így nem egész 24 órával a vásárlás után már ki is próbálhattam a legújabb szerzeményt.
Kibontás után szemet szúrt néhány részlet, ami a katalógusképeken rejtve maradt. A szelep kisebb, mint amilyennek a fotón tűnt, ezért télen a menet közben leengedés igényel egy kis gyakorlatot, de nyári kesztyűben azért simán kezelhető. Ez egyben előny is, mert bármennyit is mozogsz a motoron, véletlenül biztosan nem nyomod meg, így garantáltan nem enged le motorozás közben. Ellenben a pumpa kézreáll, tényleg bármikor használható, és további jópont, hogy az alsó, csúszásgátlós bevonat megakadályozza erős fékezésnél/gyorsításnál, hogy a párna elmozduljon a helyéről. Okosan kialakított a rögzítés is, hagyományos motoron pillanatok alatt átfűzhetőek a pántok a nyereg alatt, viszont keskeny endurón, krosszmotoron a kampós pánt lesz megfelelő. Mindkettő roppant könnyen kezelhető, viszont a fémkampók nem barátai a fényezett idomoknak... Ezt a tapasztalatot azóta jeleztünk is a forgalmazónak, aki továbbította a gyártónak mint fejlesztési ötletet.
Nagyjából ezer kilométer után egyértelműen jó befektetésnek tűnik az üléspárna, hiszen kétszer hosszabb távot tudok megtenni, mielőtt kényelmetlenné válik a vas, ami komoly eredmény, főként a termék árát ismerve. Ráadásul kiegészíthető a hátsó ülésre rögzíthető, még nagyobb párnával, hogy az utasod se panaszkodjon a kényelemre, és természetesen az is beépített pumpás, így a legfárasztóbb, egész napos autópályázás során is komfortos marad a motor.