A fékbetét fémes köszörüléssel, míg az eltömődött üzemanyagszűrő a motor erőtlenségével vagy akár lefulladással jelzi, hogy ideje ránézni a vasra. Akadnak azonban kevésbé direkt jelzések is, melyek a karbantartás hiányára utalnak.
Ezért érdemes saját naptárunkba vagy szervizkönyvünkbe feljegyezni, hogy a ritkán látott kopó-fogyó dolgok mikor is kellenek legközelebb. Ide tartoznak a felfüggesztések kenőanyagai, a sokféle viszkozitási lépcsőben kapható folyadékokat érdemes legalább ötévente cseréltetni, a hozzá tartozó tömítőgyűrűkkel, szimmeringekkel együtt. A fagyálló folyadéknak, mivel nem csak hűtő, de kenő szerepe is van, szintén mennie kell, ha tetetjük, legalább 2-3 évenként. Ha már megbontjuk ezért a gépet, vizsgáljuk meg az elektromos csatlakozókat és kábeleket, s amennyiben az öregebb gépen olvadt, megtört vagy meglazult pontot találunk, ne legyünk restek kipenderíteni - sok bosszúságot előzhetünk meg ezzel!
Az idomok alatt tovább keresgélve az üzemanyagcsövek is megérnek pár percet, elvégre benzin - és még számos alkotóelem - marja őket folyamatosan. Cseréljük, ha repedezett vagy elöregedett, nehogy útközben jelentkezzen váratlanul a fáradása... Ugyanígy dobjuk ki a több éve működő izzókat is, mert bár világítanak, a több száz órányi használat után sokat veszíthetnek fényerejükből. Jól lehet, a fentiek egyike sem okoz gyakorta műszaki hibát, mégis jobb megelőzni a bajt, főleg, hogy a legtöbb ilyen apróság cseréje időigényes és az út szélén aligha kivitelezhető művelet.