Tavaly harmadával több elektromos motort adtak el földrészünkön, mint 2021-ben, és a 133 391 darabos mennyiség azt jelenti, hogy immáron a gazdára talált új motorok 8-9%-a tisztán elektromos hajtású. Ráadásul ebben nem szerepelnek például az itthon rendszám, forgalmi nélkül szaladgáló gépek, azaz a valódi szám ennél jóval magasabb lehet.

Gyorsan nő az elektromos motorok piaca

Meglepetés, hogy a motorpiaci elemzéseket készítő MotorcyclesData külön kiemelte hazánkat, mint az elektromos motorok egyik „fellegvárát”, ugyanis Románia, Portugália, Németország és Magyarország (!) volt az a négy állam, melyben a legnagyobb mértékben nőtt tavaly az e-motorok forgalma.

europai-motorpiac-elektromos-motorok-2022
Az akár százkilométeres hatótávú és 100 km/óránál gyorsabb e-robogók megjelenése új lendületet adott a piacnak

Szintén kiemelték, hogy a BMW – a CE 04 modellel – berobbant legfontosabb márkák közé, illetve azt is, hogy a új szereplők jelentek meg a gyártók versenyében. A csaknem 700 (!) különböző márka közül a NIU lett a legeredményesebb Európában, megelőzve a Vmoto Socót és a Piaggiót. A három uralkodó vállalat sikeréhez nagyban hozzájárult, hogy rendkívül népszerűek az elektromos közlekedésben élen járó Franciaországban, Hollandiában, valamint Olasz- és Spanyolországban.

Ha idén is ilyen ütemben nő a kereslet a környezetbarát villanymotorok iránt, 2023-ban már elérheti az arányuk a 10%-ot, ami újabb gyártókat vonzhat az így is kimondottan színes európai piacra.