Hosszú stagnálást követően az EU gazdasága az idei év első negyedévében ismét növekedésnek indult, ami ugyan visszafogott mértékben, de nyáron és ősszel is folytatódott. Ez vásárlásra ösztönzi az embereket, ám a fejlődés csak részben tükröződött az autópiac idei teljesítményén, viszont új motorból több fogyott, mint bármikor az ezredforduló óta.
Csúcson az európai motorpiac
A 38 európai országot vizsgáló jelentés kimutatta, hogy 2,6 millió (!) kétkerekű talált gazdára, azaz 14 százalékkal több, mint tavaly, és ez egyben új rekord – az elmúlt 25 évben még soha nem kelt el ennyi motorkerékpár az öreg kontinensen.
Egyértelműen Törökország a fejlődés kulcsa, ahol egy év alatt több mint duplájára (!) nőttek az eladások, és ez nyomot hagyott a gyártók rangsorán is. Meglepő végeredmény, hogy a négy meghatározó márka (BMW, Honda, Piaggio, Yamaha) mellett a Kuba is bekerült a legjobb ötbe, míg az országok versenyében immáron Törökország áll az élen, megelőzve Olasz-, Francia- és Németországot.
Eközben itthon is nagy volt a kereslet a kétkerekűekre: idén várhatóan 7900-8000 új motorkerékpárra kerül rendszám, ami a éppen duplája (!) a COVID-járvány előtti utolsó szezonban mért mennyiségnek.