Nincs szükség hangzatos címekre és túlzó jelzőkre, hiszen a számok önmagukért beszélnek: az utóbbi egy évben – pontosabban 2023 és 2024 májusa között – 1 210 000 motorkerékpárt helyeztek forgalomba Európában, vagyis csaknem 200 000 darabbal többet, mint egy évvel korábban. Az utóbbi 25 évben egyszer sem volt ekkora kereslet a motorok iránt Európában, és a számok alapján ez a trend még jó ideig folytatódik.
Kirobbanó formában a motorpiac
A MotorcycleData elemzői ugyanakkor kiemelték, hogy nem egységes a piac, azaz a földrész keleti felén elképesztő növekedést tapasztaltak, míg Nyugat-Európára a stagnálás jellemző.
Hogy konkrétumokat is mondjunk: Törökországban egy év alatt megduplázódott (!) az eladott új motorok száma, viszont az Egyesült Királyságban és Franciaországban csökkent a forgalom. Ami a gyártók versenyét illeti, természetesen nincs változás az élen: továbbra is a Honda a legkeresettebb márka, nyomában a Yamahával, a Piaggióval, a Kubával és a BMW-vel.
Utóbbi ötödik helye azért is említésre méltó, mert a német vállalat főként a 600 köbcenti feletti géposztályokban van jelen, míg a Piaggio és a Kuba a kisebb, elsősorban városon belüli használatra tervezett, megfizethető motorjairól ismert.
Az idei számok alapján úgy tűnik, az évszázad legerősebb szezonját zárja 2024-ben a motorpiac, és mivel a kereslet 2020 óta folyamatosan nő, a következő esztendőkben is hasonló eredményekre számítanak az elemzők.