Hiába csak 21 lovas és több mint 180 kilós a modell, így is kapós volt Indiában, holott kezdetben csak néhány helyen, a HondaBigWing kereskedői hálózatában lehetett megvenni.
Európába jöhet a Honda CB350
Mivel ABS-szel kiegészített, kettős tárcsaféket kapott az új CB, úgy jósoltuk, hogy valószínűleg azért került fel a motorra, hogy a világ többi táján, így Európában is árusítható legyen.
Mivel Indiában – átszámítva – csupán 760-780 ezer forintot kell leszurkolni a 30 Nm-es csúcsnyomatékú masináért, tuti sikert aratna más piacokon is. Valószínűleg erre jutottak a kinti döntéshozók is, elvégre Yadvinder Singh Guleria, Honda India marketingvezetője minap úgy nyilatkozott, hogy immáron tényként kezelhető, hogy más piacokon is elkezdik a forgalmazást.
Honnan név?Mindössze hat éven át, 1968 és 1973 között gyártották a klasszikus megjelenésű, CB350-et, melyben csupán 326 köbcentis, mégis kiemelkedő teljesítményű, 36 lovas sorkettes dohogott.Mivel alig 150 kilót nyomott a névadó, apró, léghűtéses blokkjával is 170 km/órás sebességet ért el. Noha csak rövid ideg volt kapható, nem tűnt el nyomtalanul, ugyanis 1972-ben váltotta a hasonló nevű, de teljesen más műszaki tartalomra épülő utód, a CB350F, amibe már nagyobb, 347 köbcentis, négyhengeres erőforrást építettek (F = Four).Sajnos az egyre fokozódó teljesítményharc miatt ez is csak három szezont élt meg, és a hasonló formavilágú, szintén sornégyes utód váltotta CB400F néven.
Ha hozzászámoljuk az új CB350 árához az Euro 5-ös minősítést, az ÁFA-t és egyéb díjakat, akkor is 1,5 millió forint körüli végösszeg jön ki, ami több mint versenyképes lenne az európai és távol-keleti kihívókkal szemben.