Az Európai Parlament és az Európa Tanács kedden megállapodott az új jogsiszabályokról, így már csak egy formális voksolás van hátra, és utána be is vezethetik a módosításokat. Ilyen például az összeurópai digitális vezetői engedély, a kezdő sofőrök kötelező próbaideje, és az is, hogy sokkal nagyobb, átfogóbb tananyag vár majd a nebulókra az elméleti és a gyakorlati vizsga előtt.
Így változnak a jogosítványszabályok az Unióban
A reform célja a közlekedésbiztonság növelése, és erre égetően nagy szükség van, ugyanis naponta 50-70 halálos baleset történik az EU útjain. A tananyag hangsúlyozza a sérülékeny közlekedők védelmét és a vezetéstámogató rendszerek helyes használatát, emellett csökkenti a nyugdíjaskorú sofőrök jogsijának érvényességi idejét.

Talán a legfontosabb változás, hogy ezentúl nem lehet trükközni – írja a Magyar Autóklub lapja, az Autósélet-blog –, ugyanis ha szabálysértés miatt valakinek bevonják a jogosítványát, az automatikusan az egész Európai Unióban eltiltott lesz, amiről értesíti is az eljáró hatóság a többi európai államot. Azt is elárulták a kedden megszavazott csomagról, hogy 2030-tól mindenkinek elérhető lesz a digitális vezetői engedély, de a plasztikkártya is megmarad, a kezdő sofőrök pedig legalább két éven át csak korlátozásokkal vezethetnek,
és ha bármilyen szabálytalanságot követnek el, szigorúbban büntetik őket, és magasabb összegű bírságot kell fizetniük.

Végül pedig hozzátették, hogy csökkentik a hivatásos vezetők minimális korát: a tehergépkocsiknál 21-ről 18, míg a buszoknál 24-ről 21 évre csökken az előírt életkor.