Ami az idei év első kilenc hónapját illeti, 14,1 százalékkal nőttek a márka globális eladásai, és szeptember végéig közel 150 ezer BMW talált gazdára.
Nagy menetelésben a BMW Motorrad
Egyébként az idei évre 180 ezer kétkerekű értékesítését tűzték ki célul, és úgy fest, hogy ez simán meglesz, és azon sem lennénk meglepve, ha 2020-ra túllépnének az akkorra tervezett kétszázezres határon. A márka nagy menetelése már az évtized eleje óta tart, az eddigi rekordot tavaly érték el, amikor is 162 ezerrel fejezték be a szezont.
A BMW két számjegyű növekedésében nagy szerepe volt a példátlanul jól teljesítő indiai piacnak is, ahol egy évvel ezelőtt indult el a termelés a márka új gyárában. Kiemelkedően jól szerepelnek a bajorok Kelet- és Nyugat-Európában, azonban még a rendszeresen gyengén teljesítő dél-amerikai régióban is növekedni tudtak, elsősorban a brazil és a kolumbiai eladások lendületes emelkedésének köszönhetően.
A történethez hozzátartozik, hogy a prémiummárkák sikere mindenütt kimagasló, és a BMW a harmadik legkeresettebb gyártó ebben a szegmensben a Harley-Davidson és a KTM után. Elemzők szerint hamarosan akár az élre is ugorhatnak a kék-fehérek, hiszen csak a növekedés mértékét tekintve toronymagasan vezetnek a két rivális előtt.