Nemrég hallhattunk róla, hogy Erik Buell elsütötte a motoripar egyik legrosszabb szóviccét, amikor új márkát alapított, mely fosszilis üzemanyag nélkül működő motorokat gyárt majd, és a neve – ennek dacára – Fuell. Ezután jött az új homokfutó, s ki tudja hány meredek ötlet, s most itt az eddigi legdurvább – egy superbike-blokkos chopper, pontosabban Super Cruiser, ahogy a gyártó nevezi.

Bemutatták a Buell új chopperét

Ismerve a cég hőskorát, őszintén drukkolunk a sikeréért, de addig is, míg kiderül, hogy ezúttal tényleg lesz-e sorozatgyártás a prototípusból, máris itt egy újabb extrém gép a Buelltől, mégpedig egy klasszikus chopper formájában. Ezúttal kér lenne cruiser kifejezést aggatni a vasra, mert ez valóban a régi iskolát képviselő V2-es, még ha az erőforrás hangolása szokatlan is.

erik-buell-cruiser
A február 10-én, a Daytona Bike Weeken zajlott a leleplezés. A feketére fényezett vázban a Hammerhead 1190 modell folyadékhűtésű erőforrása dohog

A klasszikus gépekre kicsit sem jellemző módon magas fordulatszámra és nagy teljesítményre van kihegyezve a 72 fokos hengerszögű, 1190 köbcentis blokk, ennek megfelelően csúcsteljesítménye eléri a 175 lóerőt, miközben maga a motor egészen könnyű, mindössze 204 kilót nyom.

erik-buell-cruiser
Ebből nem engedünk: az újdonságon is nyolcdugattyús féknyereg harap a felni peremére rögzített, 386 mm-es féktárcsába

Nem véletlenül ilyen látványos a formaterv, ugyanis a motorépítő-zseni, Roland Sands álmodta meg a sziluettet, és a kedvező visszajelzéseket látva úgy fest, hogy 2024 végén, 2025 elején már a boltokba kerülhet az újdonság megvásárolható, végleges változata.