Közismert, hogy a Yamaha Yard Built programban a márka klasszikusait építik át, beleértve az olyan gyöngyszemeket is, mint például az általunk is tesztelt XSR900.
XSR900-átépítés a Bottpowertől
A könnyű és karcsú XR9 Carbonát úgy tervezték, hogy jó minőségű, kanyargós szerpentineken legyen elemében, ami nem is csoda, hiszen az ötletgazda Bottpower legénysége már diadalmaskodott a Pikes Peaken is motorjaival.
- Kétségtelen, hogy a Pikes Peak-győzelmeink ihlették az XR9 Carbonát. A sorhármas erőforrás nyomatéka, valamint az XSR karcsú váza egyből meggyőzött, hogy ideális alap lesz az újabb Yard Built modellhez” – mesélte David Sánchez, a Bottpower első embere.
– „Először is az volt a célunk, hogy menő kinézetű és villámgyors motort mutassunk be, ami álló helyzetben is dinamizmust sugall – folytatta.
Végül Sánchez olyan meggyőző gépet készített, hogy a Yamaha rábólintott a sorozatgyártásra, azaz ezentúl bárki megvásárolhatja az átalakítókészletet saját XSR900-ához, sőt az elemek a többi 900-as MT-hez passzolnak.
A megvásárolható XR9 Carbona-készlet tartalmaz egy módosított üzemanyagtartály-burkolatot, szénszálas légbeömlőt, szénszálas faridomot és az ahhoz rögzített alcantara nyerget. Emellett szebb hátsó lámpákat és irányjelzőket, egyedi hűtőburkolatot, fényszórót, rendszámtáblatartót, LED-es rajtszámot és hasidomot kap a tulajdonos a szettben.