Egy éve került a KTI Közlekedéstudományi Intézethez a műszakit felügyelő vizsgabiztosok továbbképzése. Ez több változással is járt, például a vidékieknek immáron kevesebbet kell a fővárosban tartózkodniuk a tréning során, mivel a tananyag egy részét otthon, számítógépen is elsajátíthatják - mondta el Medgyesi Judit, a KTI Szaktanfolyami Képzési Központjának vezetője.
Nincs több halálos iramban az utakon?
Ezen belül Siska Zoltán „Szabálytalan gépjármű átalakítások” oktatása az egyik legnépszerűbb tárgy, ahol gyakorlati példákon mutatja be, hogy milyen „fantáziadús” megoldásokkal találkoznak a sufnituning jegyében született kocsikon.
Ráadásul interaktív az óra, ugyanis ki tudna többet a mókolásokról, mint maguk a vizsgáztató, aki nap mint nap szembesül a találékony, de szabálytalan átalakításokkal. Ez főként akkor hasznos - és erre volt is több példa -, amikor olyan elektronikai és mechanikai módosításokat osztottak meg a műszakiztató szakemberek, ami kollégáiknak is új volt. Mi több, a tuningautókkal szemtől-szemben találkozó vizsgáztatók az oktatónak is tudtak újat mondani! Már csak azért is, mert a tananyagnak köszönhetően nyilvánosak lettek, egyben „elavultak” a régi trükkök, ezért a tulajdonosok is továbbléptek, és új, körmönfontabb eszközöket vetettek be. Persze a szemfülesebb szakemberek ezeket is kiszúrták, és így oda-vissza segítette egymást az oktatás, valamint a gyakorlat - a friss tapasztalatok alapján lett naprakészebb, sokrétűbb a tananyag. A motorosok számára annyi tanulsággal szolgál a hír, hogy nem érdemes a vizsgabiztosok felkészületlenségében bízni („úgysem tudják, hogy gyári vagy sem”). A tömegesen előforduló átalakítások előbb-utóbb bekerülnek a tananyagba, és a szabálytalan alkatrészek pont úgy tűnnek el az utakról, mint például a kétezres években tömegével vásárolt, majd sorra kiszerelt xenonizzók.