A céges motorkerékpár elszámolása egy fokkal bonyolultabb, mint a személyautóké, furgonoké, ugyanis itt nem az üzemanyag fajtájához, hanem összlökettérfogathoz kötik, hogy milyen szabályok is vonatkoznak rá.
Elszámolhatók a céges motorkerékpár költségei?
Kezdjük is az alapokkal, hogy kinek és hogyan éri meg motorkerékpárt venni a társaság nevére? Az magától értetődik, hogy a „vállalkozás érdekebén felmerült költség” legyen a motor ára és használati, karbantartási költsége, azaz kifejezetten a cég feladatait végezzük vele, ami persze lehet munkába járás, ügyféllátogatás stb. is.
Noha a szabályok egyszerűek, immáron nevesítik, hogy csak a 125 cm3-nél kisebb hengerűrtartalmú motorkerékpárok vételárából lehet visszaigényelni az ÁFA-t, sok félreértés volt a témában, ezért a KSR Moto Magyarország hivatalos állásfoglalást kért a NAV-tól. A válaszból kiderült, hogy „az Áfa. törvény hivatkozott pontja értelmében (2007. évi CXXVII. törvény 120., 121. és 124. §) alapján a 125 cm3-nél nagyobb motorkerékpárok előzetesen felszámított adója nem vonható le, viszont a 8711 vámtarifaszámú, 125 cm3-nél kisebb motoroké igen", azaz ide tartozik minden 125-ös és annál kisebb modell.
Nagymotor és lízing: így sem igényelhető vissza az ÁFA?
Még több félreértés övezi a lízingelt motorkerékpárokat, elvégre többször is alaposan átírták a szabályokat, és nem mindenki követte a változásokat.
Röviden annyi történt, hogy a kétezres évek elején kifejezetten tiltott volt a személyautó, a 125-ösnél nagyobb motorkerékpár vagy hajó ÁFA-visszaigénylése (VTSZ: 8703, 8711 és 8903). Ez meg is maradt a köztudatban, holott 2010 után gyökeresen megváltoztak az előírások. Aki mélyebben elmerülne a témában, a 2011.évi CLVI. törvényben talál részleteket, de sommásan összefoglalva annyi változott, hogy már „nem esik adólevonást korlátozó rendelkezés hatálya alá a 125 cm3-nél nagyobb motorkerékpár”, azaz a lízingelt motoroknál nincs hengerűrtartalom-korlátozás.