Egy meglepetéssel is kedveskedtek az olasz gyárban az 1/500 jelzésű (azaz elsőként legyártott) vas gazdájának – személyesen is jelen lehetett, amikor legördült a szalagról a Superleggera V4. Emellett az összes vásárlót megajándékozzák egy-egy tesztnappal: az ötszáz szerencsés kipróbálhatja magát mint tesztpilóta a WSBK-ban induló Panigale V4 R-rel, mi több, lehetőséget nyújtanak arra is, hogy megkergesse a vevő a Desmosedici GP-t.

elkeszult-a-ducati-superleggera-v4-25761
Odaszegezi az útra - annyi leszorítóerőt termelnek a szárnyak, mintha egy ötvenkilós súlyzót tennénk a motor elejére

Nem véletlen a Superleggera (szuperkönnyű) elnevezés, hiszen a 998 köbcentis, 234 lovas motor száraztömege mindössze 152,2 kiló, igaz, ez már a pályakivitel. Tudniillik kétféle változatban érkezik a csupán napi ötdarabos mennyiségben gyártott modell: a rendszámos, forgalmis Superleggera (224 LE/159 kg) az alap, amiből csaknem hét kilót farag le a Racing kitként árult csomag, a teljesítmény pedig tíz lóerővel lesz több.

elkeszult-a-ducati-superleggera-v4-25762
Készül a Superleggera, az egyetlen rendszámos gép, ami szénszálas vázzal, lengőkarral és felnikkel lép utcára

A gyártás megkezdésekor is kiemelték a mérnökök: szénszálas, titán- és magnéziumalkatrészek felhasználásával sikerült elérniük az összességében 16 kilós tömegcsökkentést a Panigale V4-hez viszonyítva, pedig az sem nevezhető éppen túlsúlyosnak, vagyis minden egyes grammért keményen meg kellett küzdenie a talján szakembereknek.