– A környezetkímélő hajtásra utaló, zöld hatósági jelzéssel már 58,5 ezer jármű közlekedik, ami 2020 elejével összevetve háromszoros növekedésnek felel meg. A leginkább klímabarát, tisztán elektromos járművekből jelenleg négyszer több van, mint a járvány előtt – tette közzé Facebook-oldalán a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM).
Immáron több mint egy éve a kétkerekűek is jogosultak a különleges plakettre, persze csak azok, melyek tisztán elektromos árammal üzemelnek és A1, A2 vagy A kategóriájú jogosítvány szükséges a vezetésükhöz. 2021 nyara óta összesen 237 ilyen motorkerékpár állt forgalomba Magyarországon, és nálunk láthattátok az első példányt, mely zöld azonosítót viselt.
Adókedvezmény is jár a zöld rendszám mellé...
Az elektromos motorok és autók tulajdonosainak azért fontos a különleges tábla, mert így csökkennek a jármű forgalomba helyezésének és fenntartásának költségei. Nagy előny, hogy nem kell teljesítményadót fizetni utánuk, a regisztrációs adó is nulla, a szintén eltörölt cégautóadóról nem is beszélve. Persze az áram drágulása miatt valamivel többe kerül a villanyautók és -motorok töltése, mint korábban, de így is csak töredéke egy hasonló teljesítményű benzinesének.
Az általunk tesztelt, több mint 110 km/órás végsebességű NIU MQi GT EVO töltése például 4 kWh áramfogyasztással jár, azaz piaci áron is alig 400 forintba kerül az amperek pótlása száz kilométerenként. Ez olyan csekély összeg, mintha egy benzines jármű csupán hat deci üzemanyagot fogyasztana százanként.