Tetszik vagy sem, nincs messze a nap, amikor Európában elkezdik drasztikusan szigorítani a motorokra vonatkozó szabályokat. Elég csak Angliára tekintenünk, ahol hét év múlva már semmilyen (!) 125-öst nem lehet majd vásárolni – és jó néhány városban használni sem –, de mondhatnánk Budapestet is, hiszen a fővárosban éppen nemrég nyújtottak be javaslatot a robogók kitiltásáról.

Elektromos hajtáslánccal érkezik a három új Honda

Mivel Kínában a szinte elviselhetetlen légszennyezés miatt már évek óta csak az elektromos motoroknak áll a zászló, nem csoda, hogy éppen ott mutatta be a Honda is a Cub, a Dax és a Zoomer új, tisztán elektromos változatát.

elektromos-honda-dax
Honda Dax e

A marketingesek ezúttal nem sokat túlóráztak, már ami a névadást illeti, hiszen egyszerűen Cub e, Dax e és – ugye kitaláltátok – Zoomer e feliratú matricák kerültek a motorokra. Az apró gépek végsebessége 25 km/óra, ami azért fontos, mert így szinte kerékpárként, bármilyen vezetői engedély nélkül használhatóak Kínában.

elektromos-honda-dax
Honda Zoomer e

Hogy miért pont Kínában kezdik meg az újdonságok forgalmazását? Nos, tavaly több mint 40 millió elektromos motort vásároltak az országban, azaz többet, mint bolygónk többi részén összesen. Másrészt a 25-ös végsebességnek köszönhetően a rásegítős elektromos bringákkal kerülnek egy kasztba az újdonságok, ám árban jóval olcsóbbak azoknál.

A hírek szerint – átszámítva – 330-340 ezer forintnak megfelelő jüant kérnek értük, azaz kevesebbe kerülnek a középkategóriás rollereknél, nem beszélve a nyomatékérzékelős e-bringákról.

elektromos-honda-dax
Honda Cub e

Így aztán nem kérdés, hogy nagy siker vár a retró stílusú újdonságokra, melyek – nagyobb, 40-es végsebességgel – Európában is népszerűen lehetnének.