Tetszik vagy sem, nincs messze a nap, amikor Európában elkezdik drasztikusan szigorítani a motorokra vonatkozó szabályokat. Elég csak Angliára tekintenünk, ahol hét év múlva már semmilyen (!) 125-öst nem lehet majd vásárolni – és jó néhány városban használni sem –, de mondhatnánk Budapestet is, hiszen a fővárosban éppen nemrég nyújtottak be javaslatot a robogók kitiltásáról.
Elektromos hajtáslánccal érkezik a három új Honda
Mivel Kínában a szinte elviselhetetlen légszennyezés miatt már évek óta csak az elektromos motoroknak áll a zászló, nem csoda, hogy éppen ott mutatta be a Honda is a Cub, a Dax és a Zoomer új, tisztán elektromos változatát.
A marketingesek ezúttal nem sokat túlóráztak, már ami a névadást illeti, hiszen egyszerűen Cub e, Dax e és – ugye kitaláltátok – Zoomer e feliratú matricák kerültek a motorokra. Az apró gépek végsebessége 25 km/óra, ami azért fontos, mert így szinte kerékpárként, bármilyen vezetői engedély nélkül használhatóak Kínában.
Hogy miért pont Kínában kezdik meg az újdonságok forgalmazását? Nos, tavaly több mint 40 millió elektromos motort vásároltak az országban, azaz többet, mint bolygónk többi részén összesen. Másrészt a 25-ös végsebességnek köszönhetően a rásegítős elektromos bringákkal kerülnek egy kasztba az újdonságok, ám árban jóval olcsóbbak azoknál.
A hírek szerint – átszámítva – 330-340 ezer forintnak megfelelő jüant kérnek értük, azaz kevesebbe kerülnek a középkategóriás rollereknél, nem beszélve a nyomatékérzékelős e-bringákról.
Így aztán nem kérdés, hogy nagy siker vár a retró stílusú újdonságokra, melyek – nagyobb, 40-es végsebességgel – Európában is népszerűen lehetnének.