Elsőként a Kawasaki jött ki kompresszoros kétkerekűvel - ez a H2 sorozat -, mellette a Honda és a Suzuki is fejleszt ilyen rendszereket, viszont az európai gyártók közül a BMW lehet az első, amelyik feltöltős motort dob piacra.
Elektromos feltöltős BMW a láthatáron
Mit több, a bajorok rögtön egy nem szokványos megoldással rukkoltak elő, ugyanis a közelmúltban beadott szabadalomban egy olyan S 1000 RR tervei láthatóak, melynél elektromos hajtású feltöltőt alkalmaznak. Ez a motorkerékpárok között valódi újdonság, igaz, az autóiparban már régóta alkalmazzák. E technológia azért izgalmas, mert az elektromotorral kiküszöbölhető a hagyományos kompresszorok hátránya, azaz hogy viszonylag lassan érik el a töltési fordulatszámot. Emiatt érezhető némi késlekedés, valamint a nem túl közvetlen reakció - érthető módon - sokakat zavar. Ráadásul motoron, például kanyarban gázt adva kifejezetten veszélyes lehet ez a késlekedés, majd a hirtelen érkező erő.
A BMW húzása azért merész, mert amíg egy autónál rengeteg a hely a rendszer kiépítéséhez, egy motorkerékpárnál már ügyeskedni kell, hogy a falatnyi területre bezsúfolják a rendkívül összetett vezérlőrendszert. Egyébként a kompresszor hajtásához egy külön akkumulátort vagy kondenzátort vethetnek be, és az sem egy utolsó szempont, hogy a hagyományos feltöltőkkel szemben a bajorok alkatrésze nem a kipufogóban bújik meg, így nem is szűkíti azt.
Arról most még nincs információnk, hogy a villanymotoros kompresszor megjelenik-e szériamotoron és ha igen, mikor és melyik típuson - a mai trendeket látva ez inkább a következő évtized derekán arathat sikert. Ugyanakkor ha a jogalkotók gyors ütemben szigorítják a motorok környezetvédelmi előírásait, akkor a gyártók hamarosan rákényszerülhetnek az ilyen műszaki csemegék alkalmazására, és - a nyolcvanas évek után - egy új turbókorszak köszönthet a motorosokra.