A Hondát már kiemeltük korábbi cikkünkben, hiszen a japánok vitték a pálmát a márkák között. Nem meglepő módon az egyes típusok listáját is ők uralják, már amennyiben egy kalap alá vesszük a legolcsóbb robogókat és a hagyományos nagymotorokat.
Motoreladások 2019-ben - a legkelendőbb típusok
A világszerte méltán népszerű BMW R 1250 GS tarolt, összesen 202 darabot vettek meg itthon a kényelmes és stílusos kalandmotorból, mely Chrobák Jani kollégánkat is lenyűgözte a típus portugál bemutatóján. Így fest a top 10 a nagymotorok 2019-es versenyében:
1. BMW R 1250 GS - 202 db
2. Suzuki DL 650 - 198 db
3. Honda CB650R - 73 db
3. Yamaha MT-09 - 73 db
5. Yamaha Tracer 900 - 70 db
6. Honda CB500F - 69 db
7. Suzuki DL 1000 - 65 db
8. BMW R 1250 RT - 61 db
9. Yamaha MT-07 - 59 db
10. Suzuki GSX-S 1000 - 58 db
A bajorok masinája mellett a második és harmadik Suzuki is az on-off osztályt (túraendurók és crossoverek) erősíti, rajtuk kívül azonban nem fért be ilyen gép az élmezőnybe. Van kereslet a csupaszmotorokra is, nem véletlen, hogy két Honda (CB650R és CB500F) két Yamaha (MT-09 és MT-07) és egy Suzuki (GSX-S 1000) egyaránt ott van a legjobb tízben.
A túramodelleket a BMW R 1250 RT képviseli a legjobbak között, míg a sportos túragépek közül is csupán egy modellt, a Yamaha Tracer 900-at látjuk az elitben. Mint előző cikkeinkben, most is külön kiemelünk egy-egy szegmenst, jelesül a sport- és a szupersport géposztályt. Egyik sem nagy darabszámáról híres, hiszen előbbiben 39 példánnyal állhat az élen a Yamaha MT-03 - bár azt nem értjük, hogy a forgalmazó miért „Sport” kategóriába sorolta a sima csupaszmotort -, míg utóbbiban a Honda CBR650R 25 darabja is elég volt az első helyhez.
A sportgépeknél a Suzuki GSX205R (22 db), a Kawasaki Z400 (15 db), a Honda CBR500R (13 db) és a Kawasaki Ninja 400 (11 db) követi az éllovas Yamahát, míg a szupersportban a Ducati V4 Panigale (10 db), a Suzuki GSX-R 1000 (9 db), a BMW S 1000 RR (6 db), valamint az Aprilia Tuono (5 db) követi a CBR650R-t.