Európa államaiban már elterjedt, s úgy tűnik, hogy hazánkban is meghonosodik környezetbarátként aposztrofált üzemanyag. Mivel ennek magasabb a bioetanol tartalma, az öregebb motorkerékpároknál és autóknál - hosszú távon - előfordulhatnak nem várt mellékhatások, azonban ez csak rendszeres használat mellett jelentkezik - egy-egy tankolás miatt aligha kell aggódnia a tulajdonosoknak.
Már két évvel ezelőtt felmerült, hogy itthon is bevezetik a nyugaton egyébként sok negatív visszhangot kiváltó hajtóanyagot, végül csak nemrég kezdték el az ezzel kapcsolatos előkészületeket, s valószínűleg 2016 tavaszától találkozhatunk majd az E10 jelzéssel a kutak oszlopain.
A Magyar Közlönyben megjelent módosítás
A a motorhajtóanyagok minőségi követelményeiről szóló 30/2011. (VI. 28.) NFM rendelet módosítása az E10 üzemanyagfajtával kapcsolatban:10. §7 (1) A kiskereskedelmi üzemanyag-forgalmazó töltőállomásán köteles tájékoztatást adni arról, ha az általa forgalmazott motorhajtóanyagban a hozzákevert bioüzemanyag részaránya nem éri el a 10 térfogatszázalékot.(3) Ha a kiskereskedelmi üzemanyag-forgalmazó töltőállomásán a 9. § (1) bekezdés a) pontja szerinti motorbenzint, bioüzemanyagot vagy olyan üzemanyagot forgalmaz, amelyben a hozzákevert bioüzemanyag a 10 térfogatszázalékot eléri vagy meghaladja, akkor figyelemfelkeltő módon köteles tájékoztatást adni a töltőállomáson a motorhajtóanyaga) megnevezéséről,b) bioüzemanyag-tartalmáról, különös tekintettel a zsírsav-metil-észter (FAME) tartalomra ésc) a környezetre és a gépjármű üzemeltetésére gyakorolt hatásairól.Mivel a hazánkban futó négykerekűek jelentős többsége elektronikus üzemanyag-befecskendezéssel ellátott, így az autósok számára aligha okoz majd fennakadást az átállás, ugyanakkor a karburátoros motorkerékpárok valószínűleg érzékenyebben reagálnak majd a megszokottól eltérő összetételű hajtóanyagra.