Nemrég átfogó tanulmányt készített a német ADAC és a TU Darmstadt, melynek témája a jelenlegi, két- és négyütemű erőforrások környezetbarát üzemeltetése volt. Ehhez elengedhetetlen az úgynevezett szintetikus üzemanyagok elterjedése, viszont a járművek átalakítására nincs szükség az átálláshoz.

Mi az a szintetikus üzemanyag?

A megújuló forrásokból származó, jobbára villamos energiával előállított szintetikus üzemanyagokat nevezik összefoglaló néven e-üzemanyagoknak. Ezek jelentősége, hogy szinte teljesen karbonsemleges közlekedést tesznek lehetővé, mégpedig anélkül, hogy ehhez le kéne cserélnie a tulajdonosnak az addig használt két- vagy négykerekűjét. Persze az új nafta elterjedését egyelőre gátolja a viszonylag magas előállítási költség és a csekély elérhető mennyiség, de nem volt ez másként a hagyományos üzemanyagok megjelenésekor sem.

e-uzemanyag-a-motorkerekparokba

Hogy megelőzzék az alaptalan pletykákat, megvizsgálták, hogy okoz-e bármilyen rendellenes kopást vagy károsodást a sajátos benzin a jelenleg elérhető használtmotorokban. Nos, kiderült hogy ADAC XC Cupban versenyző pilóták kizárólag Eco100Pro e-üzemanyagot tankolnak, amely fosszilis anyagoktól mentes, de ennek semmilyen hátrányát nem tapasztalták.

Sem a próbapadon, sem a versenypályán nem volt kimutatható teljesítmény- és nyomatékveszteség a hagyományos 100-as benzinnel összevetve. Mi több, az üzemanyag-fogyasztás is azonos volt a kétféle üzemanyaggal.

Az ADAC által támogatott vizsgálat eredményeit egy közúti forgalomban, hagyományos személyautóval végzett tesztsorozat is alátámasztotta, ahol szintén nem találtak eltérést. Összességében tehát sem műszaki hibát, sem többletfogyasztást nem okozott az e-üzemanyag, mely fontos és használható alternatíva lehet a jövőben a tisztán elektromos hajtás és a hibrid autók, illetve motorok mellett.