Gúzsba köti a tervezők kezét a 2020-as Euro 5 norma, mely kifejezetten szigorú a jelenlegi szabályokhoz képest. A szénmonoxid mennyiségét közel húsz százalékkal kell csökkenteni a gyártóknak, a teljes szénhidrogén-kibocsátást pedig 42 százalékkal (!), és a megengedett NOx-érték is harmadával kevesebb lesz, mint jelenleg.
A Honda mérnökei az autóiparban már elterjedt dupla gyújtással szeretnék elérni, hogy azonos - vagy nagyobb - teljesítmény mellett is teljesíteni tudják az új előírásokat. Ezért az egyhengeres CRF250L és CRF250L Rally modellek két gyújtógyertyával folytatják pályafutásukat, melyek között szintén új, a pletykák szerint mechanikus üzemanyagpumpához kapcsolódó közvetlen befecskendező látható, már ha hihetünk a nemrég felbukkant szabadalmi terveknek. Már csak azért is kézenfekvő ez a megoldás, mert korábban is láthattunk ilyet a Honda motorjaiban - egyebek mellett a CRF1000L Africa Twin is hengerenként két-két gyertyát kapott megjelenésekor.