A cég nyilatkozata szerint a RoadSmart III SC megtervezésekor az volt a cél, hogy egy négyévszakos használatra alkalmas, tartós köpenyt hozzanak létre, amely még saját, ScootSmart termékeiket is felülmúlja. Az abroncs ugyanazzal az összekapcsolódó mintaárkokból álló (iGT) futófelülettel készítették, mint a nagymotorosok körében népszerű, azonos nevű széria darabjait, ez biztosítja az optimális vízkiszorítást és az egyenletes kopást.

dunlop-road-smart-scooter-11847

Az illesztésmentes övpánt kialakítást (JLB) is a túrasportabroncstól örökölte a termék, ezt most először alkalmazták robogóabroncsokon
A RoadSmart III SC esetében ezeken kívül még egy új megoldást is alkalmaztak – a kerékdőlésre ható erő finomhangolását biztosító Camber Thrust Tuning (CTT) technológiát, amely lehetővé teszi a progresszív és kis erőkifejtést igénylő kanyarodást. Ennek jegyében a Dunlop úgy módosította az abroncsok oldalfalát, hogy könnyebb legyen a fordulás a motorral, így ideális választás lehet városi ingázók számára, akiknek fontos a dinamikus és gyors kormányreakció. A típus két méretben kapható az első kerékre (120/70 R14 és 120/70 R15), illetve szintén két méretben hátulra (160/60 R14 és 160/60 R15). Érdekesség, hogy a Yamaha 2017-es Tmax 530 DX robogója már ezekkel a gumikkal érkezik majd a kereskedésekbe.