A fenti alapgondolat indította el a mostani 800-as éra végét jelentő döntéssorozatot, melynek eredménye a 2012-ben bevezetésre kerülő új, ezer köbcentiméteres MotoGp kategória lesz. A csapatok már lázasan készülnek az új kihívásra, és sok istállónak van működőképes prototípusa a jövő évi sorozatra - mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a bolognai alakulat múlt hétvégi tesztelése, ahol Nicky Hayden és Valentino Rossi személyesen próbálhatta ki a GP12 névre keresztelt motort.
Egészen különleges érzés vezetni! - mondta Nicky Hayden, aki az esős időjárás miatt csak az utolsó tesztnap délutánján tudta kipróbálni az új Ducatit, de ennek ellenére 61 kört teljesített a GP12-vel.
Tetszik az új motor, sokkal kezesebb, mint az idei változat - nyilatkozta Rossi a menetpróba után, majd gyorsan hozzátette, hogy ez egy kezdeti stádiumban lévő fejlesztés, így sok munka vár még a csapatra, mire versenyképes motort farag a GP12 kódnévre hallgató Ducatiból.
A laikusoknak is azonnal feltűnik a különbség az idei és a jövő évi versenygép között: nagyobb, kevésbé zömök motor váltja majd a jelenlegi 800-ast, melyen a leglátványosabb újítás, hogy eltűnt a farokidomba integrált kipufogó, és a helyét a jobb oldalon kivezetett vastag, rövid dob vette át.