Jó ötlet volt bevezetni a 990 köbcentis szabályt a MotoGP-ben, hiszen a csapatok újra fejleszthetnek, tesztelhetnek, részben új megoldásokat kipróbálva a pályán. Jó ötlet volt, hiszen ezzel a régi, 800-as versenygépek értéke - az alakulatok szempontjából - nullára redukálódott, hiszen nem lesz olyan bajnokság, ahol indíthatnák a legendás motorokat. Persze ettől még - vagy épp ezért - most érnek igazán sokat a GP10 és GP11 névre hallgató csodák.
Ducati Desmosedici GP11 "VR2". Akik foglalót tesznek a képen látható motorra, minden bizonnyal pontosan tudják, hogy mit is jelent ez a rövidítés. Igen, Rossi tavalyi gépét, valamint Stoner 2010-es versenymotorját fogják elárverezni Monacóban, 2012 május 11-12-én. Stoner esetében a megszerzett futamgyőzelmek és pole pozíciók szerepelnek értéknövelő tényezőként, a tavalyi motoron pedig - kell -e mondanom? - a negyvenhatos rajtszám viszi a prímet - komoly összeget kell majd az asztalra tennie a leendő tulajnak, ha el akarja foglalni Valentino Rossi helyét a GP11-esen.