Miután a Yamaha beadta a szabadalmát az új, MotoGP-ből érkező seamless váltóra, mely a 2024-es R1-ben kaphat helyet, a BMW és a Ducati sem maradt adós a válasszal. Előbb az M 1000 RR két változatát leplezték le, majd néhány nappal ezelőtt a bolognaiak is lerántották a leplet a legdurvább sportmotorjukról.
Immáron 16 500-as percenkénti fordulatszámra képes a V4-es, a csúcsteljesítménye pedig elképesztő 240,5 lóerő. Persze ez nem azt jelenti, hogy minden gyorsításkor 240 tagú ménes szaggatja a láncot, ugyanis az új, 998 köbcentis Desmosedici Stradale R erőforrás 218 lóerős az Euro 5-ös előírások betartása mellett.
Ha kicseréljük a gyári kipufogórendszert, akkor az új leömlővel és dobbal 237 lóerős lesz a gép, azaz hárommal sikerült gyarapítani a lovak számát az elődhöz viszonyítva. Akinek ez kevés lenne – van ilyen? – az lecserélheti a kenőanyagot a Shell és a Ducati Corse közös fejlesztésű motorolajára, amivel újabb 3,5 lóerőt nyerhet, így jön ki a 240,5 LE-s érték.
Természetesen az elektronika is a motorhoz és a teljesítményhez illő: szabályozható a teljesítmény-leadás, van külön 160 lóerős „országúti üzemmód”, s hogy a brutális V4-es féktávokon is kezes maradjon, a motorfék mértéke személyre szabható. Mi több, az elektronika automatikusan is szabályozza a motorféket attól függően, hogy mekkora terhelés van a hátsó tengelyen.
A kész motor 193,5 kg-os menetkész tömeggel mérlegel, melyből további öt kiló lefaragható a pályára tervezett, nyitott kipufogórendszer felszerelésével. Egyes piacokon már a modell vételára is kiderült: közel 45 ezer dollárt, azaz átszámítva csaknem 19 millió forintot kérnek érte.