Pár héttel a milánói bemutató után már élesben, a MotoGP zárófutamának helyet adó, 4,05 kilométer hosszú valenciai pályán nyúzzák a bolognai gyár újdonságát, a V4-es Panigalét. A felvételen éppen a gyár tesztpilótája, Alessandro Valia igyekszik betörni az olasz superbike-ot:
- Az utolsó kanyar előtt enyhén lejt a pálya, ezért nem láttam a fékezési pontot, s mi tagadás, kissé későn kezdtem lassítani. Keményen rámarkoltam a fékkarra, az ABS vadul dolgozott, hogy ledöntött motorral se veszítsen tapadást az abroncs, majd teligáz, és jött a hosszú célegyenes, a másodpercek pedig vadul futottak. Végül 1:36,84-nél állt meg a stopper, s felkiáltottam: micsoda köridő! Köszönöm, Panigale V4 - nyilatkozta Valia a valenciai teszt után. A Pirelli Diablo Superbike SC1 abroncsokkal és Akrapovič kipufogórendszerrel felspécizett Ducati körideje igencsak meggyőző, főként azzal összevetve, hogy tíz éve még a Superbike pilótái versenymotorokkal futottak 1:34-1:36-os köröket a spanyol pályán.