Nem kevesebbet állítanak az olasz tervezők a tegnap este leleplezett Panigaléról, minthogy

gyorsabb a pályán, sokkal élvezetesebb vezetni, és kevésbé fárasztó az irányítása – amatőröktől a profikig mindenkinek tökéletes.

ducati-panigale-v4-2025
Ducati Panigale V4 (2025)

Szükség is van egy igazán ütőképes alapra, hiszen az elmúlt évek Ducati-fölénye után idén a BMW uralja a Superbike vb-t. Razgatlioglu magabiztos, 64 pontos előnnyel vezeti a világbajnokságot, és bár csapattársa csak kilencedik a tabellán, a BMW így is első a gyártók versenyében 312 ponttal. A taljánok most az új V4-essel vágnának vissza, mely kívül-belül megújult az utóbbi hónapokban.

Hagyományos lengővillával érkezik a 2025-ös Panigale

A Desmosedici Stradale 216 lóerős csúcsteljesítménnyel büszkélkedhet, ám ez „csak” a közúti változat. Amint felszerelik az Igor Akrapovič által fejlesztett, kizárólag pályán használható kipufogórendszert, máris 228 lóerő repíti az – üzemanyag nélkül – csupán 187 kilós gépet.

ducati-panigale-v4-2025
A MotoGP-ből érkezett fejlesztés a Ducati Vehicle Observer, mely 70-80 érzékelő adatai alapján módosítja a vezetéssegítő elektronika működést. – Még soha nem volt ilyen hatékony és kifinomult rendszer egyik szériamotoron sem – emelték ki a ducatisok

Persze mit sem érne a rengeteg erő a csúcskategóriás felfüggesztés nélkül, ezért a talján fejlesztők a MotoGP-ben szerzett tapasztalatokat hasznosították az új V4-es vázának, futóművének fejlesztésekor. Módosították, merevebbé tették a vázat, miközben a tömege több mint fél kilóval csökkent, vadonatúj, kétoldalon futó lengővilla váltotta az eddigi lengőkart, s a jobb súlypont érdekében az erőforrás alá építették be a kipufogódobot.

ducati-panigale-v4-2025
A Panigalén mutatkozott be a Race eCBS fékerőelosztó-rendszer, amelyet a Bosch a Ducatival együttműködve fejlesztett az elmúlt években. Ez automatikusan működésbe hozza a hátsó nyerget is féktávokon, ezzel segítve a motor befordítását a kanyarba, sőt ha szükséges, a fékkar felengedése után is aktív marad a hátsó nyereg, ha ez hozzájárul a nagyobb kanyarsebesség eléréséhez

Az új lengővillához Öhlins TTX központi rugóstag kapcsolódik, elöl pedig a bevált NPX villa fogja közre a mindössze 2,95 kilós, alumíniumötvözetből készült felnit. Magától értetődik, hogy a lassítást a Brembo legújabb, Hypure féknyergeire bízták, melyek szintén könnyebbek és jobb hőtűrésűek az olasz gyártó korábbi alkatrészeinél.

ducati-panigale-v4-2025
Ki tippelt arra, hogy hatalmas, több részből álló szárny lesz az új Panigalén?

Az egyébként is lenyűgöző motor éke a 6,9 colos, 8:3 képarányú műszeregység, mely negatív szedésű, azaz fekete hátterének köszönhetően vakító napsütésben is könnyen leolvasható. Talán mondanunk sem kell, hogy a DDL-adatrögzítő is alapáras a Panigalén, ami segít kielemezni, hogy hol gyorsulhat a pilóta a pályán, illetve milyen beállításokkal válhat még kezesebbé a motor.

ducati-panigale-v4-2025

A Panigale heteken belül elérhető lesz az európai kereskedésekben, de csak egyszemélyes változatban – aki utast is vinne, az extralistáról rendelhet hátsó ülést és lábtartót a géphez.