Az olasz szimfónia - így harangozták be a talján cég tegnap esti sajtótájékoztatóját, melyen egyebek mellett leleplezték legújabb sportmotorjukat, a rendhagyó módon V4-es erőforrással felszerelt Panigalét.
Rögtön két változatot dobnak piacra: az 1103 köbcentis alapmodell 214 lóerőt teljesít 13 ezres percenkénti főtengelyfordulatnál, legnagyobb forgatónyomatéka 124 Nm, míg vezetését megannyi segédlet könnyíti meg. Hattengelyes központi egység, Bosch kanyar-ABS, saját fejlesztésű kipörgésgátlók (DTC EVO és DSC), egykerekezés-gátló (DWC EVO), gyorsváltó (DQS EVO) és motorfék-szabályozó segíti a pilótát. Aki kevesellné a 214 lovat, az a gyári extralistáról választhat titán kipufogórendszert az Akrapovičtól, s ezzel a Ducati teljesítménye már 226 lóerőre nő.
A Panigale V4 Special még ennél is különlegesebb: Öhlins Smart EC 2.0 rendszer felügyeli a NIX-30 első teleszkópokat, valamint a TTX 36 központi rugóstagot, a kormány-lengéscsillapító is a svédek terméke, míg az elképesztően alacsony saját tömeget olyan különleges alkatrészekkel érték el, mint a kovácsolt alumínium kerekek, illetve a csak dekákban mérhető lítium-ion akkumulátor. Teletankolva, menetkészen is csak 195 kilót nyom a Panigale, s azokat is megnyugtatták, akik a kiemelkedő teljesítmény miatt a túlzott szervizigényen aggódnának - az általános átvizsgálás csak 12 ezrenként esedékes, míg a Desmo-szervizre 24 ezrenként kerül sor.