Sokan és sokáig fognak még beszélni a kéthengeres újdonságról, mellyel nem kisebb célja van a bolognai alakulatnak, mint a Superbike világbajnoki cím újbóli megszerzése. A műszaki adatokat látva - az elődmodellhez viszonyítva tíz kilóval könnyebb és 25 lóerővel erősebb a 1199-es - egyértelmű, hogy az egyik legjobb, és persze legdrágább utcai sportmotorral van dolgunk.
Korábban beszámoltunk már róla, hogy a 164 kilogramm tömegű Panigale (menetkészen 188kg) futóműelemei a Marzocchi, a Sachs és a Brembo gyártól érkeztek, illetve a motor megkapta az DES névre hallgató, elektronikusan szabályozható futómű rendszert is. A géphez rendelhető blokkolásgátló, mely 2500g plusz tömeget jelent, a hengerenként négyszelepes blokk pedig az eddigi legerősebb: maximális teljesítményét 10750-es, míg 132 Nm-es nyomatékát 9000-es percenkénti főtengelyfordulaton adja le.
Az óriási erőt kipörgésgátló segít megzabolázni, illetve a kormánykapcsoló segítségével három különböző motorkarakterisztika közül választhatunk. A Ducati a rövidfilm mellett elindította a motor saját weboldalát is, melyen további műszaki csemegékre és fotókra bukkanhatunk.