Húsz lóerős teljesítménynövekedést sikerült elérnünk! - nyilatkozták büszkén a bolognai mérnökök a Panigale erőforrásának bemutatóján. A 1198-as remek motor volt, de az egyre erősödő konkurencia miatt lépéskényszerbe került az olasz alakulat, ezért már idén ősszel éles körülmények között tesztelték a következő szezonban hivatalosan is bemutatkozó modellt.
Ami biztos, hogy a motor tömegét sikerült 180kg környékére szorítaniuk, amihez elképesztően magas, 195 lóerős csúcsteljesítményt ígérnek a gyáriak. Az erőforrás azonban nem csak magas csúcsteljesítménye miatt izgalmas, hiszen a nyilatkozatokban kiemelték, hogy egy harmonikus, középtartományban is erős, jól motorozható blokkot terveztek az új modellhez. A gyár által kiadott adatok szerint a 1199-es motorja 132 Nm nyomatékot ad le 9000-es percenkénti fordulatszámon.
A távol-keleti konkurencia is tartogat néhány meglepetést a Ducati számára, hiszen a Superbike VB-n futamgyőzelmeket szerző Yamaha alakulat is bemutatta 2012-es újdonságát, az átdolgozott YZF-R1-et, melyet Valenciában az újságírók is kipróbálhattak:
A hangvillás márkával ellentétben Kawasaki nem változtatott a csúcsmodell ZX-10R-en, az új változatot csupán különleges, fekete betétekkel tarkított fényezése fogja megkülönböztetni a 2011-es kiadástól, és a Suzuki is 2012 végére tartogatja az új ezres modell bemutatását, a Honda pedig néhány hete leplezte le a Fireblade legfrissebb változatát.
Még néhány hét, és az őszi motoros seregszemléken minden kiderül a 2012-es újdonságokról.