Mindenki ismeri a mondást: „Ami mindenre jó, az semmire se való igazán.” Kétségkívül van benne valami, de ma már – hála az elképesztő mérnöki tudománynak – vannak például bizonyos járművek, amelyek szembe mennek a nagy népi bölcsességgel.

Még sokoldalúbb lett a Ducati Multistrada V4 Rally

Címszereplő újdonságunk is pontosan e járművek közé tartozik. Bár a legközelebbi családtagot, a V4 S-t sem érhette túl sok kritika a sokoldalúságot illetően, a gyártó a nemrég megjelent Rallyval még tovább emelte tétet, hiszen javult a terepképessége, emellett aszfalton is ügyesebben mozog és felszereltségének köszönhetően remek társ a mindennapokban is.

ducati-multistrada-v4-rally
Már a pőrének egyáltalán nem nevezhető belépőmodell első fényszórójában is kizárólag LED fényforrások kaptak helyet. A V4 Rallyt a testvéreinél 10 milliméterrel nagyobb, 330 milliméteres első féktárcsákkal szerelték fel

A maratoni túrázók értékelhetik különösen nagyra a Rally egyik újdonságát, a hengerlekapcsolási funkciót, amely alapjáraton, sőt kis sebességnél is sorkettest csinál a V4-es erőforrásból. Mindez nem kis mértékben járul hozzá a remek fogyasztáshoz, amely a 22-ről 30 literesre növelt üzemanyagtartállyal együtt 338-ról tekintélyes 461 kilométerre növeli Multistrada V4 Rally hatótávját. A Ducati természetesen azokra is gondolt, akik nem feltétlenül tükörsima aszfalton gyűrnek maguk alá napi több száz kilométert: Enduro módban a motor teljesítménye 115 lóerőre csökken, mérsékelve ezzel az üzemanyag-felhasználást, illetve élénkebbé téve a gázreakciókat. Ugyancsak a gyakorta terepezők örülnek majd leginkább az elöl-hátul jelentősen megnövelt rugóútnak is, amely a beavatkozás jóvoltából immár 200 milliméteres úton jár fel és le a két kerék.

ducati-multistrada-v4-rally
Az elefánt sokat eszik, nem úgy a Rally, amelynek adatlapján 6,5 l/100 km-es fogyasztás szerepel

Noha a V4 S-től örökölt félaktív Skyhook futómű eleve briliáns szerkezet, a Ducati úgy érezte, hogy még tekerhet rajta egyet, ezért két komfortfunkcióval is megtoldotta a repertoárját: az egyik az az elsősorban a kis sebességű manőverezést, valamint a fel- és leszállást segíteni hivatott Minimum Preload, a másik pedig a középsztenderre állítást és az újra elindulást megkönnyítő Easy Lift. Ha már a kényelemnél tartunk, mindenképpen szót érdemel a 40 milliméterrel magasabb és 20 milliméterrel szélesebb, aerodinamikailag ideális kialakítású plexi, amely kimagasló szélvédelmet nyújt úgy a vezetőnek, mind az utasának.

ducati-multistrada-v4-rally
 26 490 euróba kerül a legkedvezőbb árú Rally

Talán említeni is felesleges, hogy a Ducati Multistrada V4 Rally minden ma létező elektronikus kényelmi és biztonsági segédet felvonultat a kanyar-ABS-től és a Ducati kipörgés-szabályozástól, az emelkedőn elindulást segítő asszisztensen át, egészen a követési távolságot tartó tempomatig, a négy menetmódig és a kulcs nélküli indításig – hogy csak néhány tételt említsünk a sok-sok alap-, illetve feláras tétel közül.

ducati-multistrada-v4-rally
A csúcskivitelen az Akrapovič kipufogó is alapáras, akárcsak az adaptív tempomat

A Multistrada-család legújabb tagja háromféle felszereltségi szinttel lesz megvásárolható. Az alapot a beszédes nevű Radar jelenti, amelynek gazdag alapfelszereltsége tartalmazza a már említett sebesség- és távolságtartó automatikát (tempomat). Eggyel feljebb az Adventure Travel & Radar verziót találjuk az árlistán, amelyhez többek között ülés- és markolatfűtés, illetve két alumíniumból készült oldaldoboz is jár. A csúcsot a Full Adventure kivitel jelenti, amely karbon első sárvédővel érkezik és szériában jár hozzá az Akrapovičtól származó kipufogó is.

Mindebből látszik, hogy a Ducati Multistrada V4 Rally remek választás lesz a világjárók számára (is). Mivel a magyarországi importőr egyelőre nem hozta nyilvánosságra, hogy mennyiért adják itthon a gépet, a németországi árakból vonhatunk le következtetést: ott 26 490 euróért kínálják az alapkivitelt, 28 890-ért a középső és 30 490-ért a legjobban felpimpelt változatot. Nem szerény összegek ezek, viszont ennyi pénzért igen fejlett műszaki tartalmat, kiváló minőséget, megfellebbezhetetlen praktikumot és – nem mellesleg – komoly presztízst kap a vásárló.