Immáron tény, hogy a Panigaléban és a Streetfighterben is látott, 1103 köbcentis V4-es dolgozik majd az idén ősszel érkező Multistradában. Bár több márkafórumon felmerült, hogy a hengerek duplázása és az Euro 5-ös erőforrás súlynövekedéssel járhat, ennek ellentmond, hogy a Streetfighter még a legkisebb, 950-es Multistradanál is jóval könnyebb. Nagyjából 20-25 kilós súlyelőnye arra utal, hogy jó eséllyel csak a teljesítmény nő, míg a tömeg versenyképes lesz a jelenlegi, V2-es Multival szemben.

ducati-multistrada-v4-24828
A Streetfighterben 208, a Panigaléban 214 lovat tud az olaszok 1103 köbcentis V4-ese. Vajon mennyi marad a ménesből, miután megkapja a túraenduróhoz illő, simulékonyabb karaktert?

Tegyük hozzá, szükség is volt a több motorerőre - nem mintha a jelenlegi, 158 lovas V2-es gyenge lett volna. Ugyanakkor a vetélytársak sokkoló izomgépei (pl. KTM 1290 Super Adventure: 160 LE, BMW S 1000 XR: 165 LE) magasra tették a lécet, és nem csak teljesítmény terén, így muszáj a már-már kategóriateremtőnek nevezhető Ducatinak is lépnie. Szerencsére a modell - a képek alapján - szinte már gyártásra érett, így a fejlesztést nem gátolja a jelenlegi helyzet, viszont a tesztelést és a forgalmazás elindítását már annál inkább. Akárhogy is, kíváncsian várjuk, hogy mit tud majd az újdonság, hiszen az erőforrás „fojtott” változata is 208 lovas a Streetfighterben, azaz jó eséllyel ez lesz a piac legdurvább túraendurója vagy crossovere - kinek hogy tetszik.