Az előző Monster 821-gyel összehasonlítva igazán feltűnő a változás, és nem csak a megjelenést illetően. Csaknem három kilóval csökkent az erőforrás tömege, teljesítménye pedig 111 lóerő, ami nem is rossz érték a Testastretta 11 erőforrásból, főleg nem a már 6500-nál elérhető 93 Nm-es forgatónyomaték mellett.
Megjelent az új Ducati Monster
A formavilágot látva egyértelmű, hogy a legfiatalabb nagymotoros korosztályt, a 18 és 25 éves kor közöttieket szerették volna megszólítani a Monsterrel, amit egyébként hangsúlyoztak is a gyári sajtóanyagban. Mi több, pont ezért rögtön elérhető lesz 48 lovas változatban, hogy A2-vel is vezethessék az ifjú pilóták.
Természetesen Euro 5-ös az olaszok kéthengerese, ám a teljesítménynövekedés és a csekélyebb károsanyag-kibocsátás dacára még a tömege is jelentősen, 18 kilóval csökkent - 166 kilóval mérlegel, igaz, szárazon. Szokatlan vázkonstrukció öleli körbe a V2-est, ugyanis a szerkezet első fele tisztán alumíniumból készül, amihez üvegszálas erősítésű kompozitanyagból készítettek segédvázat.
A lámák természetesen LED-esek, a lengőkar tisztán alumíniumból készül, és TFT-kijelzőről olvashatóak le az adatok. Nem mindennapi részlet, hogy a kanyar-ABS állítható, sőt van olyan üzemmódja is, amiben csak az első féket (!) felügyeli, míg a kipörgés- és egykerekezés-gátló 8 fokozatban állítható.
Noha nem túl alacsony gép, a kisebb növésűek választhatnak akár 77,5 centis nyeregmagasságú kivitelt is az eredeti 82 centis helyett.