Azt már régóta tudjuk, hogy 2023-tól a V21L névre keresztelt versenygéppel lépnek pályára a pilóták a MotoE-ben, az viszont csak most derült ki, hogy pontosan mit is tud az első hangtalan Ducati. A fejlesztés során 224,5 kilóra sikerült leszorítani a menetkész tömeget, míg a teljesítmény 147,5 lóerőre nőtt 140 Nm-es legnagyobb forgatónyomaték mellett. Hogy mire elég a 140 Nm-es nyomaték? Nos, a mugellói teszten 278 km/órás végsebességet mértek, ami gyakorlatilag megegyezik a Moto2-futamokon elért tempóval.
A motor áramforrása egy 110 kilós, 18 kWh-s kapacitású akksicsomag, amit 45 perc alatt lehet feltölteni nulláról 80%-ra. Többek között az is kiderült a bemutatón, hogy a Ducati szeretné a versenymotorral szerzett tapasztalatokat átültetni szériagépekbe is, és a jövőben piacra dobni a cég az első megvásárolható elektromos sportmotorját.