Végre lehullt a lepel, és minden részletét megismerhettük a korábbinál szigorúbb tekintetű, kicsit ducibb és persze erősebb Ducati Multistrada V4-ről.
A legfontosabb változás természetesen, hogy megkétszereződött a hengerek száma, a szelepeket pedig hagyományos rugók mozgatják, így sokkal ritkábban kell ellenőrizni a vezérlést – elég 60 ezer kilométerenként szervizbe vonulni emiatt, míg az olajcsere 15 ezrenként esedékes.
Megjelent a Ducati Multistrada V4
A három kivitel (Multistrada V4, V4 S és V4 S Sport) azonos vázra és erőforrásra épül, mindegyikben 1158 köbcentis, 170 lovas V4-es dohog, a maximális forgatónyomaték 125 Nm. Extrém könnyű hajtóműről van szó, mely alig 67 kilót nyom, és minden korábbi MS-erőforrásnál izmosabb.
A három modell közötti különbségek leginkább felszereltségben árban tetten érhetők, de azért akadnak eltérések a műszaki tartalomban is. Például a szárazon csupán 215 kilós alapkivitel 320-as, míg az S 330-as első féktárcsákat kapott, 50-es Marzocchi fogja közre az első kereket, míg az S-ben félaktív Marzocchi telópár felel az úttartásért, és ehhez rendelhető fűzöttküllős kerékszett is.
Szintén ehhez „jár” a Ducati Connect, amivel tükrözhetjük a telefonunk kijelzőjét a motor TFT-jére, így nem kell külön GPS (helyesen: navigációs készülék) felszerelésével bajlódnunk. A legfullosabb V4 S Sport felszereltsége megegyezik a V4 S-ével, de ehhez már a szénszál-titán alapú Akrapovič kipufogó és a karbon sárvédő is alapáron jár.
Az elektronikai arzenál a márkától megszokott módon lenyűgözően bőséges, négyféle menetüzemmód, kulcsnélküli indítás, DTC, egykerekezés-gátló és Bosch 10.3ME kanyar-ABS sorakozik a listában, hogy csak a legfontosabbakat említsük. Persze a sok jónak megkérik az árát: 18 990 eurótól indul a játék, és ha valaki egy gazdagabb felszereltséget Sport kivitelt vinne haza, az annak 24-25 ezer eurót kell a kasszánál hagyni.