Jóllehet, a tisztán elektromos motorok csak a hazai újmotor-piac 2-3%-át teszik ki, de ez az érték folyamatosan nő, így évről évre több hangtalan géppel találkozhatunk az utakon. Ezek közül is a Daytona E-Viball volt 2022 sztárja, ebből adtak el a legtöbbet Magyarországon, ezért mi is utánajártunk, hogy milyen végsebességre és hatótávra képes napjaink legkelendőbb e-robogója.
Több mint 80 km-es hatótáv egy töltéssel – ez a Daytona E-Viball
Két évvel ezelőtt, 2021-ben jelent meg a görög Daytona márka új, A1 kategóriájú elektromos motorja, az E-Viball. Mivel a 125-ös benzinesekkel indul egy géposztályban, ugyanúgy kétszemélyes, teljes értékű utasüléssel felszerelt, és 80 km/óra feletti végsebességének köszönhetően városon kívül is otthonosan mozog az utakon.
Noha a Daytona alig három éve van jelen a piacon, máris komoly sikereket ért el – beleértve hogy az E-Viball volt tavaly Magyarországon a legnépszerűbb elektromos robogó –, ami részben a kedvező árnak, részben pedig a gazdag alapfelszereltségnek köszönhető. Persze az sem mellékes, hogy a megannyi gyártó beszállítójaként ismert QSMotortól származik a Viball erőforrása, mely egy 6500-as percenkénti fordulatszámra képes, 56 Nm-es legnagyobb forgatónyomatékú, egyenáramú villanymotor, és természetesen BLDC, azaz kefe nélküli konstrukció.
A dupla akkumulátor, a sok hasznos kiegészítő és a 100 km feletti elméleti hatótáv dacára a Daytona E-Viball ára kicsit sem túlzó, ugyanis bruttó 1 490 000 forintba kerül, melyből ráadásul a járművet munkacélra használó vállalkozások visszaigényelhetik az ÁFA-t, így alig 1,2 millió forintos beruházást jelent a robogó megvásárlása.