Mégis mindig akad egy ember, aki azt mondja: semmi nem elég! Ilyenkor a legelvetemültebb ötleteket vetik papírra, hogy rengeteg kudarc és zsákutca után végre megalkossák azt a motort, melyet eddig csak elképzelni mertünk. A versenyautók tuningolásával foglalkozó Dacar Motorsport egészen egyedi ötlettel állt elő, amikor iker-turbóval látta el a 1170 köbcentis, léghűtéses blokkot.
A beavatkozásnak köszönhetően a boxer teljesítménye közel harminc százalékkal nőtt az alsó fordulatszám-tartományban, a legfeltűnőbb változás azonban hatezres percenkénti főtengelyfordulat felett látható: ahol az eredeti blokk már kezd veszíteni a lendületéből, a turbófeltöltéssel izmosított változat hirtelen erőre kap, és már 7500-nál több mint 160 lóerőt szabadít a kardántengelyen keresztül a hátsó kerékre - az elérhető maximális teljesítményt 183 lóerőben adta meg a cég.
A BorgWarnertől származó egységet a Dacar Motorsport emberei alakították át a léghűtéses kéthengeresre, ezért feltöltéssel üzemelő motorokra jellemző "turbólyuk" alig érezhető használat közben, csak 4000-es fordulat környékén van egy kis visszaesés a motor teljesítményében, de itt is mindvégig a gyári blokk környékén teljesít a tuningolt változat. A motorhoz megrendelhető a cég saját fejlesztésű, Pro Tune névre hallgató egysége is, mely a motor működéséről tájékoztatja a vezetőt, ezzel menet közben az alapvető adatokon felül a pillanatnyilag használt lóerőmennyiséget is figyelemmel kísérhetjük az apró kijelzőn.