Noha van még néhány nap a motoros seregszemléig, a német Continental máris bemutatta, hogy milyen újdonságokkal készül a kiállításra. A motorkerékpár-abroncsok mellett természetesen most is a vezetéssegítő extrák és a műszeregységek állnak a középpontban.
Új, 8,88 colos motoros kijelző a Continentaltól
A Continental tegnap jelentette be, hogy a 2024. november 5. és 10. között zajló, milánói EICMA-n rántja le a leplet legújabb fejlesztéseiről. A kiállításon reflektorfénybe kerülnek az általunk is tesztelt TKC 80 abroncsok, emellett a ContiTrailAttack 3, a ContiRoadAttack 4 és az év elején bemutatott ContiAttack SM 2 is látható lesz a standon.
Az egyik legfontosabb újdonság az extra széles, 4:1-es képarányú műszeregység, valamint a Twin Motor Control Unit, melynek nagy szerepe van abban, hogy az új KTM 1390 Super Adventure modell megkaphatta a hatékony, automatizált erőátvitelt.
Fejlesztéseink középpontjában mindig a motorvezetők állnak, hiszen azt szeretnénk, ha termékeink hozzájárulnának, hogy a motorozás minden egyes kilométere izgalmas, élményteli, egyszersmind biztonságos legyen a vezető, valamint utasa számára. Ez egyaránt vonatkozik az új abroncsainkra és egyéb technológiáinkra
– szögezte le Christoph Ettenhuber, a Continental motorkerékpárabroncs-üzletágának vezetője.
Hogy szemléltessék az újításokat, többek között egy KTM 990 Duke R-t állítanak ki a német standon, melyet felszerelnek a fent látható, 8,88 hüvelykes kijelzővel és a Connected Infotainment Box-szal, de ott lesz a 690 SMC R is, ami természetesen ContiAttack SM 2 gumikat visel majd. Ha a látogatóknak kérdése lenne, helyben meg is válaszolják a szakértők, ugyanis a kiállítás ideje alatt bárki kérdezhet a márka motoros fejlesztőitől, mérnökeitől.
Azt is hozzátették, hogy a fekvő formátumú, 4:1-es kijelző mellett egy álló, 8 hüvelykes műszeregység is ott lesz Milánóban, ami megreformálhatja a motoros navigálást.
Az eszköz különlegessége, hogy integrált offline navigációval segíti a pilótát, és más, hasonló kijelzőkkel ellentétben ehhez nincs szükség okostelefonra sem. Az eszköz a helymeghatározás mellett Bluetooth- és Wi-Fi kapcsolatra is képes, a mai trendeknek megfelelően eSim felel az adatátvitelért, és az is beállítható, hogy a motor indításakor automatikusan csatlakozzon a vezető mobiljához, és valósidőben tervezze meg az útvonalat.
Úgy tűnik, hogy a jövő motorjain tehát nem lesz szükség telefontartóra, hiszen az új, akár eSim-es műszeregységek minden funkciót átvesznek, nagyban megkönnyítve ezzel az útvonaltervezést és a hívások kezelését motorozás közben.