1871 őszén, Hannover iparnegyedében alapították meg az azóta világhírnévre szert tett, és napjainkban már az ötödik legnagyobb járműipari beszállítóként jegyzett Continentalt. A kezdetben tömör köpenyek előállítására szakosodott üzemben harminc éven át szinte változatlan formában készültek a kezdetleges kerekek, majd a cég mérnökei a századfordulón előálltak a jövőbe mutató, barázdált, mintázattal ellátott személyautó-abronccsal.
A következő években tevékenységi körük egyre bővült, megjelentek az ipar egyéb területein is, így például a francia aviátor, Louis Blériot is őket bízta meg különleges repülője felkészítésével. A La Manche-csatornát elsőként átszelő fiatalember gépén egy speciális burkolat, a Continental Aeroplan feszült, ami hozzájárult az úttörő repülős sikeréhez.
Az ötvenes évekre újabb forradalmi termékekkel jelentek meg a piacon, többek között acélszövettel erősített szállítószalagok gyártóiként lettek ismertek, illetve elsőként készítettek légrugós felfüggesztést buszokhoz és kamionokhoz, ezzel is komfortosabbá és biztonságosabbá téve a közlekedést.
Még ugyanebben az évtizedben bemutatták diagonál övszerkezetű termékeiket, napjainkban pedig már szinte minden két- és négykerekűhöz kínálnak gumikat, legyen szó nagy teljesítményű teherautókról, könnyű robogókról vagy méregerős gyorsasági gépekről. Utóbbi kategóriában egyébként éppen idén rukkoltak elő egy újdonsággal, a népszerű Sportattack széria harmadik generációjával.
Megannyi újdonság a motorosok szolgálatában
Miként azt a kétkerekűek újgenerációs abroncsainál megszokhattuk, a legfrissebb fejlesztések arra irányulnak, hogy minél sokrétűbben használhatók, univerzálisabbak legyenek, vagyis a túracélú termékek tapadás, míg a sportmotorosoknak kínált modellek tartósság terén nyújtsanak többet elődeiknél.
Így történt ez a nemrég bemutatott Continental Sportattack 3 esetében is, a közkedvelt termék új változata egyértelműen tartósabb, mint a Sportattack 2, ráadásul mindezt úgy érték el, hogy vizes körülmények között lényegesen jobban tapad, mint a korábbi változat. Ez főként annak köszönhető, hogy egy teljesen új, szilikában gazdag anyagkeveréket fejlesztettek ki a Continental mérnökei, illetve módosítottak a mintázaton is, ezáltal a Sportattack még hatékonyabban vezeti el a csapadékot. Emellett említést érdemel, hogy a 2016-ban megjelent változat tesztjein bebizonyosodott, kritikus helyzetben, például nagy sebességnél és ledöntött motornál a pilóta sokkal gazdagabb visszajelzést kap, ezáltal még gyorsabb lehet és biztonságosabban róhatja a köröket. Persze nem a német nagyvállalatról lenne szó, ha figyelmen kívül hagyták volna napjaink egyik legnépszerűbb szegmensét, a túraendurókat - a magas építésű, nagy teljesítményű gépek tulajdonosainak is tartogattak egy meglepetést.
Terep vagy aszfalt, egyre megy
Korábban sok kritika érte a speciális endurógumikat, hogy aszfalton és főleg nedves körülmények között nem igazán brillíroznak, ezért a Conti mérnökei úgy határoztak, hogy a motorosok jellemző felhasználási szokásaihoz igazodva elkészítik a műúton és terepen egyaránt jelesre vizsgázó abroncsot. Ez lett a TKC70, mely tapadás, élettartam és kezelhetőség terén is túlmutat a közkedvelt TKC80 modellen. Kifejlesztésekor ötvözték a kimondottan off-road-használatra tervezett TKC 80 erényeit az aszfalton domborító ContiTrailAttack 2 legjobb tulajdonságaival. Ennek köszönhetően 240 km/órás sebességig használható az új, nulla fokos övszerkezettel készülő, ezért remek öncsillapítású modell. Megnövelt mechanikus tapadásában és tartósságában egyaránt szerepet játszik, hogy - a Continental különleges hőkezelésének köszönhetően - a futófelület három eltérő keménységű zónára osztható.
Természetesen a középső a keményebb, azaz jobban ellenáll a kopásnak, míg a vállrészek puhább kialakítása hozzájárul a jobb kezelhetőséghez és a nagyobb stabilitáshoz kanyarodás közben. Szintén újdonság az ún. „RainGrip” vegyület, mely hatására nedves útburkolaton is kiváló az abroncs tapadása, illetve ennek révén a bemelegedési fázis is örvendetesen rövid.
Legyen hát szó enduró- vagy sportgumiról, esetleg összetett, elektronikus segédletekről, a Continental szakembereit mindig egy cél vezérli: jobbat, többet nyújtani, ami élvezetesebbé, egyszersmind biztonságosabbá teszi a motorozást.