Az idei EICMA-n több mint kétezer márka és félmillió látogató volt jelent, messze túlszárnyalva ezzel az elmúlt évek számait.

continental-gumik-es-fejlesztesek-az-eicma-n

Természetesen a német Continental standján ezúttal is az abroncsoké volt a főszerep, de bemutatták a cég többi fejlesztését is, beleértve az új műszeregységeket és az elektronikus vezérlésű fékrendszereket is.

Continental az EICMA-n

Kiemelték, hogy az új ContiSportAttack 4 – melyet korábban mi is bemutattunk –, kiváló tapadása mellett sokoldalúságával emelkedik ki a motorgumik tömegéből, nem véletlen, hogy többek között a KTM 1290 Super Duke GT is ilyen köpenyekkel gördül ki a gyárból. Nem maradhatott ki a ContiRoadAttack legújabb, negyedik nemzedéke sem, de legalább ilyen érdekesek voltak a cég elektronikus fejlesztései is, mint például a MultiViu Sports kijelző.

continental-gumik-es-fejlesztesek-az-eicma-n
A Continental ARAS vezetéssegítő rendszer

Nem véletlen a „multi” elnevezés, ugyanis a Continental csak a műszaki alapot illetően szab feltételeket, a gyárak saját igényeik szerint választhatják ki a nagy felbontású TFT-kijelző méretét, képarányát, elrendezését, sőt még a betűképet és más stíluselemeket is.

continental-gumik-es-fejlesztesek-az-eicma-n
Alapjaiban változtathatja meg a műszeregységekről kialakult képet a személyre szabható MultiViu kijelző

Bemutatták a Connected Infotainment Boxot is (CIB), ami mobiltelefonos kapcsolat nélkül, önállóan, online kapcsolódik a motorhoz és a külső eszközökhöz. Ennek főként a motorosok és a járművek közötti kommunikációban, a vezeték nélküli frissítésekben és a biztonság fokozásában lesz nagy szerepe a jövőben.

continental-gumik-es-fejlesztesek-az-eicma-n
Az autók után a motorkerékpárokban is elterjedhet a holttérfigyelő, ami különösen városi motorozás során és autópályán lehet – szó szerint – életmentő

A legérdekesebb mind közül az elektronikus fékrendszer volt, melyet immáron több mint 20 éve fejleszt a vállalat. A munka gyümölcseként olyan eszköz született, melynek nincs szüksége külső jelre – például az IMU adataira –, ugyanis saját helyzetérzékelő került az egységbe, mely aszerint módosítja a fékerőt és a fékerőelosztást, hogy milyen szögben és mekkora sebességgel kanyarodik a motor.

Így működik a gyakorlatban az adaptív sebességtartó automatika (ACC). Többek között azt is megadhatja a vezető, hogy milyen finoman vagy éppen dinamikusan történjen az automatikus lassítás és gyorsítás, illetve a követési távolság is öt lépcsőben szabályozható

Legalább ilyen fontos újítás a cég holttérfigyelője (BSD) és sebességtartó automatikája (adaptív tempomat), hiszen ezek segítenek meggátolni a figyelmetlen sávváltásból, valamint a ráfutásos balesetekből adódó sérüléseket.