Az EU „Fit for 55" tervének lényege, hogy a következő 15 évben jelentősen csökkenteni kell a közlekedésből származó széndioxid-kibocsátást. A motorkerékpároknál nehezebb megoldani a megfelelő akkuk elhelyezését és töltését, mint az autókban, ezért az Európai Motorkerékpárgyártók Szövetsége (ACEM) azt vállalta, hogy „2050-ig számos olyan kétkerekű születik, mely hozzájárul károsanyag-kibocsátás nélküli közlekedés megvalósításához".
Ugyanakkor ACEM legfőbb üzenete az, hogy eleve négyről kétkerékre váltani már hatalmas lépés, hiszen a kétkerekűek előállítása és használata is sokkal csekélyebb károsanyag-kibocsátással jár, mint az autóké. Ezért a szervezet tagjai arra kérik a döntéshozókat, hogy legyenek nyitottak a környezetbarát, de nem elektromos hajtású motorok támogatására.
Kifejtették azt is, hogy a motorok szinte elhanyagolható mennyiségű károsanyaggal terhelik a kontinens levegőjét: egy átlagos nagymotor évente 0,3 tonna CO2-t ereget a levegőbe, míg az autóknál ez az érték 1,9-2,1 tonnára tehető, a gyártás, előállítás környezetterheléséről nem is beszélve.