Már a CFMoto korábbi, 650-es crossovere is lenyűgözött minket, ami nem is meglepő, hiszen rendkívül kedvező árú, sokoldalú és kimondottan látványos motor született az elsősorban ATV-kről ismert márkánál:

cfmoto-mt-x-800
CFMoto 650 MT

Azóta szintet lépett a CFMoto, és a Kawasaki-sorkettőre hajazó erőforrás helyett a KTM kéthengerese dolgozik az új MT-k vázában. Ezzel jelent meg anno a 800 MT túraenduró, most pedig érkezik a modell még nagyobb szabad hasmagasságú, 21-es első keréken futó kivitele, az MT-X Concept.

cfmoto-mt-x-800
CFMoto 800 MT-X. Érdekesség, hogy 10-12 éve szinte kihalt ez a géposztály, és az F 800 GS-en, valamint a Triumphokon kívül szinte egyáltalán nem árultak új, többhengeres, 21-es keréken futó endurókat. Lám, azóta nagyot fordult a világ, és Africa Twintől, Transalpon át, az új V-Stromig számtalan valódi kalandmotor sorakozik a szalonokban

Ehhez dukál természetesen a fűzöttküllős kerék, a 90/90-21-es és 150/70-18-as gumiméret, szemben a 800 MT 19-es első és 17-es hátsó felnijével. A KYB felfüggesztéssel érkező MT-X-ről egyelőre nem érkeztek részletes műszaki adatok, az viszont borítékolható, hogy magasság és rugóút tekintetében is túlszárnyalja névrokonát, viszont a tömege versenyképes marad. A pletykák szerint 210-215 kilóval mérlegel majd, amihez 95 lóerős csúcsteljesítmény, valamint 77 Nm-es legnagyobb forgatónyomaték társul.

cfmoto-mt-x-800

Jóllehet, prototípusról van szó, de ázsiai lapinformációk szerint heteken belül leleplezik a végleges, szériaérett változatot is. Természetesen a modell áráról sem érkezett információ, de mivel a CFMoto 800 MT Explore Edition jelenleg is közel 4,8 millió forintot kóstál Magyarországon, várhatóan az MT-X ehhez hasonló áron kerül majd a boltokba.