Aligha kell bemutatni a hazai motorosoknak a CFMoto 650 MT modelljét, mely a korábbi teszteken is bizonyította, hogy ár/érték arányban a géposztály legjobbjai közé tartozik, az viszont az tény, hogy néhány lóerővel gyengébb a kihívóknál. Ezt orvosolták most a márka mérnökei, amikor piacra dobták a formás crossover új, 700-as változatát.

A 700 MT-vel bővül a CFMoto kínálata

A legfontosabb újítás, hogy immáron hétszázas sorkettes felel a gyorsításért, és bár alig ötven köbcentivel nőtt az összlökettérfogat, ettől tíz lóerővel lett izmosabb a motor. Immáron 66 tagú ménes repíti a 218 kilós gépet, a legnagyobb forgatónyomaték pedig 56 helyett 66 Nm.

cfmoto-700-mt-bemutato
A kedvező ár dacára gyárilag Pirelli abroncsokon gördül az új 700 MT

Szót érdemel, hogy az előd egyszerű, analóg órából és LCD-ből álló műszeregységét is nyugdíjazták, s egy ötcolos képátlójú, színes TFT vette át a helyét. Ellenben a felfüggesztés szinte változatlan maradt, és nem is volt ok a cserére, hiszen a 43 millis, fordított teleszkóppár és a központi rugóstag már a 650-esben is telitalálatnak bizonyult.

cfmoto-700-mt-bemutato
Komoly előrelépés a vadonatúj, színes TFT-műszeregység

Az alacsonyabb termetűeknek talán riasztó lehet a 700 MT 840 mm-es ülésmagassága, ám a sorkettes erőforrásnak köszönhetően rendkívül keskeny a motor, nem kényszeríti terpeszbe a vezetőt, ami sokat segít megálláskor. Ha a pilóta mégsem lenne elég magabiztos, két centivel lejjebb süllyesztheti a nyereg első részét, amitől ugyan nő a térdszög, ám könnyebben talajt ér az ülésből.

cfmoto-700-mt-bemutato
A testtartásból is látszik, hogy ez a kormány-nyereg-lábtartó háromszög nem hardcore terepezésre lett kitalálva, de viszonylag nagy szabad hasmagasságával és közel 15 centis rugóútjával földutak meghódítására is alkalmas lehet a 700 MT

A modell európai forgalmazása már idén nyáron megkezdődik, és az új 700-as ára – átszámítva – hárommillió forint körül alakul a nyugat-európai piacon.